11 października br. SPAR Polska uruchomił w Krakowie przy ul. Stradomskiej 2 sklep w formacie SPAR Express, będący pierwszym sklepem sieci funkcjonującym w nowym koncepcie convenience.
Segment convenience to format oparty na wygodzie zakupów, bliskości i dopasowaniu do miejskich lokalizacji. SPAR jako sieć multiformatowa poprzez nowy projekt chce jeszcze czytelniej spozycjonować sklepy w miastach w formacie SPAR Express pod kątem klientów żyjących w biegu, dokonujących regularnych zakupów w małych sklepach w okolicy oraz klientów kupujących pod wpływem impulsu. Krakowski SPAR Express zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie Wawelu, całorocznie odwiedzanego przez niezliczoną rzeszę turystów, w tym również zagranicznych. Wychodząc im naprzeciw, w sklepie zastosowane zostało podwójne nazewnictwo oznaczenia kategorii, zarówno w języku polskim, jak i angielskim.
Asortyment sklepu nastawiony jest przede wszystkim na produkty świeże i tzw. food to go, dedykowane głównie klientom szukającym gotowych rozwiązań i stawiającym na wygodę. W swojej ofercie SPAR Express przy ul. Stradomskiej posiada szeroki wybór kanapek, wrapów, sałatek, surówek i świeżych soków. Z myślą o turystach oraz osobach robiących szybkie zakupy śniadaniowe czy wpadających na aromatyczną, dobrej jakości kawę Costa i słodką przekąskę, typu muffiny, pączki czy croissanty, w niewielkiej przestrzeni sklepowej zaadaptowano także kącik kawowy.
Przy wdrożeniu modelu zwrócono również dużą uwagę na kwestię możliwości ograniczenia kosztów bieżącego funkcjonowania sklepu. Wybór asortymentu w krakowskim SPAR Express, tak jak w przypadku wszystkich sklepów typu convenience, z racji ich wielkości, a jednocześnie różnorodności potrzeb kupujących, został skrupulatnie dobrany i przemyślany, aby komplementarnie zaspokajać misje zakupowe korzystających z niego klientów. Wygoda, szybkość zakupów, stosunek jakości do ceny, a nawet dostępność tzw. produktów prozdrowotnych są dziś bowiem jednymi z najistotniejszych trendów wpływających na wybory konsumenckie. Klienci chcą kupować szybko, mieć możliwość wyboru, kupować świeże produkty w mniejszych ilościach.
SPAR Polska po okresie testowym nowego konceptu planuje sukcesywne jego wdrażanie również w innych lokalizacjach.