SPAR Polska testuje nowy model sklepu convenience

2017-10-19 | 09:12

11 października br. SPAR Polska uruchomił w Krakowie przy ul. Stradomskiej 2 sklep w formacie SPAR Express, będący pierwszym sklepem sieci funkcjonującym w nowym koncepcie convenience.

Segment convenience to format oparty na wygodzie zakupów, bliskości i dopasowaniu do miejskich lokalizacji. SPAR jako sieć multiformatowa poprzez nowy projekt chce jeszcze czytelniej spozycjonować sklepy w miastach w formacie SPAR Express pod kątem klientów żyjących w biegu, dokonujących regularnych zakupów w małych sklepach w okolicy oraz klientów kupujących pod wpływem impulsu. Krakowski SPAR Express zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie Wawelu, całorocznie odwiedzanego przez niezliczoną rzeszę turystów, w tym również zagranicznych. Wychodząc im naprzeciw, w sklepie zastosowane zostało podwójne nazewnictwo oznaczenia kategorii, zarówno w języku polskim, jak i angielskim.

Asortyment sklepu nastawiony jest przede wszystkim na produkty świeże i tzw. food to go, dedykowane głównie klientom szukającym gotowych rozwiązań i stawiającym na wygodę. W swojej ofercie SPAR Express przy ul. Stradomskiej posiada szeroki wybór kanapek, wrapów, sałatek, surówek i świeżych soków. Z myślą o turystach oraz osobach robiących szybkie zakupy śniadaniowe czy wpadających na aromatyczną, dobrej jakości kawę Costa i słodką przekąskę, typu muffiny, pączki czy croissanty, w niewielkiej przestrzeni sklepowej zaadaptowano także kącik kawowy.

Przy wdrożeniu modelu zwrócono również dużą uwagę na kwestię możliwości ograniczenia kosztów bieżącego funkcjonowania sklepu. Wybór asortymentu w krakowskim SPAR Express, tak jak w przypadku wszystkich sklepów typu convenience, z racji ich wielkości, a jednocześnie różnorodności potrzeb kupujących, został skrupulatnie dobrany i przemyślany, aby komplementarnie zaspokajać misje zakupowe korzystających z niego klientów. Wygoda, szybkość zakupów, stosunek jakości do ceny, a nawet dostępność tzw. produktów prozdrowotnych są dziś bowiem jednymi z najistotniejszych trendów wpływających na wybory konsumenckie. Klienci chcą kupować szybko, mieć możliwość wyboru, kupować świeże produkty w mniejszych ilościach.

SPAR Polska po okresie testowym nowego konceptu planuje sukcesywne jego wdrażanie również w innych lokalizacjach.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: SPAR

SPAR Polska testuje nowy model sklepu convenience

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.