SPAR: 300 sklepów do końca 2018 roku

2017-11-13 | 15:59

Rok 2017 to udany rok dla SPAR. Do końca roku jeszcze dwa miesiące, a SPAR już może pochwalić się realizacją celów rocznych w zakresie rozwoju sieci oraz rozwoju sprzedaży do konsumenta.

Aktualnie w sieci funkcjonują  252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Sieć podkreśla, że przynoszą również efekty działania marketingowe i handlowe w zakresie budowania sprzedaży sklepów do konsumenta. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 to to wzrost 7,6 % w ujęciu L4L (czyli więcej niż wzrost rynku). Konsekwencją wzrostów sprzedaży oraz rozwoju jest fakt, że wzrost całej sieci w ujęciu rocznym wyniesie prawie 26,0 %. W konsekwencji Zarząd ma już teraz pewność, że sprzedaż sieci w 2017 roku przekroczy zdecydowanie 1 mld złotych. Będzie to o ponad 10% więcej niż zakładały plany.

Bardzo dobre wyniki sieci, to oczywiście wyzwanie na kolejny rok. SPAR jest zdeterminowany, aby osiągnąć wyniki nie gorsze niż w 2017. W zakresie rozwoju plan zakłada osiągnięcie w 2018 liczby 300 sklepów, a na koniec roku 2020 planowane jest, aby w SPAR Polska działało 400 sklepów. Założony jest  również wzrost sprzedaży do konsumenta na poziomie wyższym niż wzrost rynku. To wszystko oznacza, że w 2018 roku celem jest przekroczenie 1,3 mld sprzedaży do konsumenta.  

Zarząd podkreśla, że gotowa jest już strategia na 2018.  Po pierwsze rozwój sieci. Rozwój sieci cały czas podąża za trendami rynkowymi i zwyczajami konsumentów. Patrząc na cały rynek, na segmenty które rosną, widać jednoznacznie, że motorem rozwoju ilościowego i wartościowego będą sklepy convenience oraz mniejsze supermarkety. W obu segmentach SPAR jest obecny ze swoimi formatami: SPAR Express oraz SPAR Supermarket.  SPAR jest pewny, że te właśnie formaty będą rozwijały się najbardziej dynamicznie i dlatego w 2018 roku stawia bardzo mocno na projekt sklepów convenience. W tych sklepach nacisk będzie położony na produkty świeże,  a także będzie rozbudowywana oferta typu „food to go”, czyli produktów gotowych.

Drugi obszar aktywności to budowanie wielkości sprzedaży istniejących sklepów. Realizowane to będzie poprzez efektywne zarządzanie powierzchnią sprzedaży zgodnie z regułami category management. W ramach tego SPAR już mocno pracuje nad jakością i czytelnością ekspozycji produktów w sklepie poprzez wprowadzenie optymalnych planogramów. To element długoletniej strategii ciągłego doskonalenia jakości sklepów tak, aby sklepy sieci SPAR były postrzegane jako nowoczesne i atrakcyjne dla klientów. To zapewni  podstawy sklepom do wzrostu obrotów i efektywności, a co za tym idzie potencjału do poprawy oferty. Sieć jest świadoma, że rośnie jednocześnie świadomość żywieniowa konsumentów, którzy są skłonni kupować częściej i więcej produktów świeżych, konfekcjonowanych w miejscu sprzedaży. Dlatego w asortymencie SPAR stawia na  rozwój produktów świeżych takich jak warzywa i owoce, mięso i wędliny, pieczywo czy tez nabiał. I ma świadomość, że dla konsumenta coraz bardziej liczy się jakość. Tutaj dostrzegany jest ogromny potencjał do rozwoju poprzez budowanie oferty marek własnych segmentu premium. SPAR chce, aby te produkty wyróżniały sieć spośród konkurencji. Już teraz, pod koniec 2017 roku, w tym zakresie praktycznie z miesiąca na miesiąc, widać efekty podjętych działań. Wzorem największych graczy rynkowych SPAR poszerzy ofertę wybranych produktów z całej Europy. W tym zakresie, dzięki międzynarodowym kontaktom z operatorami SPAR w innych krajach, może naprawdę wiele. 

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: SPAR

SPAR: 300 sklepów do końca 2018 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.