Sotrender: Lidl nadal prowadzi

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-11-07 | 16:00
Sotrender opublikował kolejne wydanie cyklicznego raportu #Fanpage Trends. W tym miesiącu do raportu dodana została nowa kategoria - Regiony. Tym samym zestawienie przedstawia wyniki działań stron z 5 kategorii głównych i 40 kategorii szczegółowych. Jedna z kategorii dotyczy centrów i sieci handlowych.
Październik, pewnie przez to przedziwne święto Halloween na koniec miesiąca, był miesiącem kilku rankingowych "masakr". Masakrowały pojedyncze profile, masakrowana była cała konkurencja.
Liderzy w swoich podkategoriach: Lidl Polska i CH Arkadia znów "dokopali" bezpośrednim rankingowym rywalom. Lidl nadal zalewa fanów mnóstwem fajnego kontentu własnej, przebojowej produkcji. Człowiek jak przegląda ich profil to aż ma chęć złapać za portfel i pędzić do najbliższego sklepu na zakupy. Z lekką dozą niepewności, czy aby zostanie należycie obsłużony, bo na profilu często swoje żale wylewają przedstawiciele związku zawodowego pracowników Lidla. Kryzysy wizerunkowe jednak póki co z tego nie wybuchają.
Arkadia poszła utartą ścieżką konkursu fotograficznego z mocnym naciskiem na głosowanie, więc nie dziwi znaczny przyrost liczby fanów. Jednak oraz bardziej adminów pewnie martwi znikomy poziom interakcji przy postach związanych stricte z ofertą handlową centrum. Święty Graal zaangażowania w tej dziedzinie pozostaje dla nich ciągle tylko legendą.
To o czym napisano wyżej odnośnie Lidla znajduje odzwierciedlenie w kolejnym zestawieniu, w którym supermarket ma najdłuższy pasek zaangażowanych fanów. Po drugiej stronie tego zestawienia królują oczywiście centra handlowe, którym przy mniejszej liczbie fanów łatwiej zaangażować znaczny odsetek fanów.
W tym miejscu dochodzimy do nowej rankingowej gwiazdy, czyli zaopatrzonej w literkę N jak Nowicjusz, Galerii Trzy Korony z Nowego Sącza. Jeszcze się w tym roku nie zdarzyło, żeby Eksperci Tesco zostali prześcignięci w liczbie zaangażowanych użytkowników przez centrum handlowe. Aż do października, gdy "oczko" wyżej w rankingu znalazła się wspomniana GTK z niewielkiego miasta, które mieszkańców ma kilka razy mniej niż fanów liczy profil Tesco! Masakra!
Jak tego dokonali? Bardzo łatwo i kosztownie: wystarczyło zbudować centrum handlowe a na otwarcie zatrudnić 5 gwiazd polskiej muzyki (m. in. Dodę i Afromental) oraz obrotnego fotografa z adminem, żeby fani w okołootwarciowym uniesieniu "lajkowali" i komentowali jak szaleni. Konkurencja każdego rodzaju została dosłownie "zabita".
Idealnie do tego "mrocznego" zestawienia wpisuje się historia profilu Makro Cash & Carry, który wbrew własnej woli stał się areną mikro kryzysu wynikającego z... zafoliowanych w całości martwych prosiaczków w ofercie sieciówki. Garść estetów i wegetarian napędziła sporego ruchu na profilu, który do tej pory stał raczej w defensywie a nawet regularnie tracił fanów. Dzięki martwym zwierzątkom wypłynął na szersze wody i teraz pozostaje obserwować, czy coś z tego w dłuższej perspektywie wyniknie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Sotrender: Lidl nadal prowadzi

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.