Firma Sontender zaprezentowała najnowsze wydanie raportu Fanpage Trends w którym przedstawiono szczegółowe wyniki polskich stron na Facebooku, również centrów sieci handlowych. Największy wzrost fanów na swoich fanpage′ach ponownie odnotował: Lidl oraz Manufaktura. Okazuje się, że warto stawiać na zróżnicowaną komunikację ze swoimi klientami i wielkie zaangażowanie administracji w różnorodność publikacji.
Najwięcej fanów - tradycyjnie niemal już - urosło Lidlowi. Widać, że Facebooka traktują jako istotne źródło komunikacji, bo sporo kasy inwestują w różne formaty reklamowe. Poza tym z okazji Dnia Matki wystawili do boju swoją gwiazdę, czyli Karola Okrasę, który miał dla laureatów konkursu przygotować wytworną kolację.
Wysoka liczba zaangażowanych fanów Ekspertów Tesco, to oprócz wydatków na reklamę, wynik dość sprytnej narracji i komunikacji na profilu. Niemal wszystkie publikacje to krótkie i zabawne wypowiedzi brand heroes marki, którzy już dawno zdobyli sympatię całej rzeszy klientów Tesco.
Po drugiej stronie tego samego wykresu bryluje Europa Centralna. Jest to jednak przykład negatywny, bo administracja profilu najwyraźniej tworzy małą encyklopedię zakazanych praktyk na Facebooku. Grzechem głównym minionego miesiąca był konkurs na lajki pod zdjęciami mam.
-
Ciekawym wydarzeniem, które dało również wyróżniający się w wynik w statystyce zaangażowania, były oświadczyny w centrum handlowym Jantar. Dużo pozytywnych emocji wyrażonych "lajkami" i trochę kontrowersji wyrażającej się w dużej liczbie komentarzy dało w sumie wysokie miejsce w zestawieniu - mówi Michał Głuszak, ekspert z firmy Sotrender.
Indeks interaktywności, zwłaszcza tej odnoszącej się do liczby fanów profilu, wskazuje z kolei na świetną robotę na profilu Manufaktury. Bardzo zróżnicowana komunikacja i wielkie zaangażowanie administracji w różnorodność publikacji stworzyły wokół centrum prawdziwą aktywną społeczność fanów. -
Europę Centralną pomijam w proteście przeciwko nieuczciwym praktykom... - dodaje Michał Głuszak.
Wg raportu wystarczyło 500 zł, a dokładniej 350 zł na zakupy ze stylistką oraz 150 zł do wydania na jakąś maskotkę GCH Manhattan z Gdańska na gigantyczny skok (o 82 pozycje!) w zestawieniu średniej liczby osób, które udzielają się na profilu. Konkurs z głosowaniem na zdjęcia i przeciętne nagrody za 500 zł... Tylko tyle...
Tagi: