Firma Sontender zaprezentowała najnowsze wydanie raportu Fanpage Trends, w którym przedstawiono szczegółowe wyniki polskich stron na Facebooku, również centrów sieci handlowych. Sierpień 2013 był ostatnim miesiącem, w którym na Facebooku obowiązywały restrykcyjne zasady organizowania promocji na fanpage′ach.
Jak wynika z sierpniowego raportu szybko pnie się w górę zestawienie liczności fanów Carrefour Polska. Jest to zrozumiałe ze względu na olbrzymi potencjał sieciówki, która ma ambicje "dobić" w zestawieniu do Lidla i Ekspertów Tesco. Na liczniku zdecydowanie jednak jeszcze jej brakuje, ale w komunikacji odrobili wszystkie lekcje i jej tablicę przegląda się z wielką przyjemnością. Sporo wartościowych treści dobrze "wychowuje" fanów od samego początku, co będzie procentować w przyszłości.
Wśród samych galerii handlowych bezpośrednią konkurencję nadal okłada pięściami Arkadia, która co miesiąc dokłada kolejne grube tysiące do licznika fanów. Ma to jednak swoją konsekwencję w postaci małego wykresiku odsetka zaangażowanych fanów. Czyżby brakowało pomysłu na zaangażowanie tej rzeszy fanów? Czy takie rozdmuchanie liczby fanów nie odbije się czkawką na poziomie dotarcia ze swoimi treściami? Przyjdzie warszawskiej galerii zmierzyć się teraz z nowymi wyzwaniami.
Bardzo wysoki wynik w interakcji "wykręciło" Galaxy Centrum. Nie wywodzi się on jednak z zakochania fanów w tej galerii a w Szczecinie, w którym jest zlokalizowana. Wszystkie publikacje pięknych widoków miasta rodzą gigantyczną aktywność fanów. Na przeciwnym biegunie są publikacje stricte komercyjne i związane z działalnością centrum. A tu nierzadko polubienia poszczególnych postów można liczyć na palcach jednej ręki, o komentarzach nie wspominając.
We wrześniu warto obserwować poczynania Warszawy Wileńskiej i wspomnianej Arkadii. Obie zakończyły swoje duże konkursy i teraz przyjdzie czas wykorzystania zdobytego zasięgu. To dopiero będzie wyzwanie. Może w sukurs przyjdzie im legalna możliwość wszelkiego rodzaju rozdawnictwa na profilach. Zresztą to tyczy się wszystkich: otworzyły się nowe możliwości angażowania fanów. Kto wykorzysta to dobrze do realizacji celów klienta?
Zdobywcy medali wśród sieci handlowych w poprzednim miesiącu, nadal wiodą prym. Złoto w kategorii liczby fanów otrzymuje Lidl Polska, srebro Eksperci Tesco, zaś brąz Arkadia. Ta ostatnia jednak zasługuje na gromkie oklaski, ponieważ jako jedyna z wielkiej trójcy uzyskała wysoki przyrost miesięczny fanów (+10%). Na szczególne brawa zasługuje też Carrefour Polska. Profil zdobył nie tylko wysokie noty w bieżącym raporcie (jeszcze miesiąc temu próżno go było szukać w tej klasyfikacji, dziś ma 10 miejsce), ale przede wszystkim zyskał wielu prawdziwych fanów marki. Stał się przyjacielem, na którego zawsze można liczyć: zapyta, pomoże, doradzi, nigdy Cię nie zdradzi. Witamy Carrefour, żegnamy Galerię Krakowską. Oby to nie było ostatnie pożegnanie.
TKMaxx (4 miejsce) pojawia się w zestawieniu Sotrendera po raz drugi i pięknie trzyma swoją pozycję. Jednak nie może stracić czujności, Złote Tarasy są niewiele dalej, a biegną w tym samym tempie. Kto więc przejmie pałeczkę w przyszłym miesiącu?
W bieżącym raporcie wyróżnić można imponujący wzrost ilości osób zaangażowanych na profilu Galerii Słupsk. Zastanawiający jest jednak fakt oddawania like’ów, wyłącznie przez seksowne mieszkanki dużych miast całej Polski (z wyłączeniem Słupska oczywiście), które znane są ze swej miłości do motoryzacji. Galeria Rumia w ciągu miesiąca podskoczyła w tej kategorii o całe 25 oczek, plasując się na miejscu 9. Szkoda tylko, że idąc w ślady mistrza kategorii i powtarzając jego błędy.
Jak śpiewała Anita Lipnicka, wszystko się może zdarzyć. Tym bardziej po ostatnich zmianach w regulaminie Facebooka. Możliwość przeprowadzania konkursów bezpośrednio na osi czasu, prawdopodobnie wprowadzi nie tylko wiele zamieszania, ale przede wszystkim zmian w słupkach, które odbiją się szczególnie w kategorii zaangażowania fanów. Tak więc drżyjcie statystyki w przyszłym miesiącu.
Najlepsze posty miesiąca? Są zdecydowaną zasługą kobiet, których średnio aktywizuje się około 80%. Miłość płci pięknej do rozmów o zakupach, szczególnie odzieżowych, nie jest jednak specjalnie zaskakująca.
Tagi: