Solar odwołuje prognozę wyników finansowych na 2012 rok

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-11-21 | 19:35
Zarząd spółki Solar Company S.A. podjął decyzję o odwołaniu prognozy finansowej na 2012 rok, opublikowanej w prospekcie emisyjnym spółki. Decyzja o odwołaniu prognozy finansowej na 2012 rok jest związana z istotnym pogorszeniem skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży spółki we wrześniu br. w relacji do sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku oraz z obniżeniem wysokości procentowej marży brutto na sprzedaży w tym samym okresie w porównaniu z wrześniem 2011 roku.
- Zdecydowaliśmy o odwołaniu prognozy niezwłocznie po podsumowaniu wyników sprzedaży trzeciego kwartału. Szczególnie wrzesień jest dla nas bardzo ważny z uwagi na wprowadzenie do salonów nowej kolekcji ubrań na sezon jesień-zima. Oceniamy, że kolekcja została dobrze przyjęta przez nasze klientki, jednak z uwagi na niepewne perspektywy gospodarczo-ekonomiczne skłonność do zakupów produktów wysokiej jakości uległa wyraźnemu obniżeniu. Efektem jest pogorszenie sprzedaży w salonach własnych w miesiącu wrześniu, która spadła o 49% w porównaniu do września 2011 roku. Taka sytuacja stanowi zasadniczą zmianę dotychczasowej tendencji sprzedaży. Znaczący spadek sprzedaży na początku najlepszego dla nas sezonu i na początku wprowadzania nowej kolekcji, istotnie obniża możliwość realizacji prognozy przychodów na 2012 rok. Spółka na bieżąco reaguje na wyniki sprzedaży w salonach własnych. Widząc niezadowalającą sprzedaż podjęliśmy zatem również decyzje skutkujące obniżeniem marży brutto na sprzedaży. Nie jest wykluczone, że z podobną sytuacją jak we wrześniu będziemy mieli do czynienia w kolejnych miesiącach tego roku. Z uwagi na trudne obecnie do przewidzenia trendy sprzedaży w czwartym kwartale powstrzymujemy się z podaniem nowej prognozy finansowej na ten rok – mówi Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company S.A.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży ogółem Grupy Solar we wrześniu 2012 roku wyniosły 14,1 mln zł i były niższe od osiągniętych we wrześniu 2011 roku o 41%.
- W momencie opracowania prognozy finansowej na ten rok analiza wyników wskazywała na stały trend wzrostowy sprzedaży utrzymujący się w ostatnich kilku latach. Od początku tego roku do sierpnia utrzymywaliśmy w salonach własnych poziom miesięcznej sprzedaży na zbliżonych poziomach porównując rok do roku. Obserwowaliśmy osłabienie sprzedaży w drugim kwartale, szczególnie w maju i czerwcu, ale w naszej ocenie miał na to wpływ jednorazowy efekt odbywających się w tym okresie mistrzostw EURO 2012. W lipcu i sierpniu sprzedaż w salonach własnych była na poziomie niemal z ubiegłego roku, a łącznie narastająco od początku roku spadek sprzedaży wynosił 4% rok do roku. Stąd nasze oczekiwania przed wprowadzeniem kolekcji jesień-zima we wrześniu były optymistyczne. Jednak początek września dał nam wyraźny sygnał w postaci dużo niższego poziomu sprzedaży niż oczekiwaliśmy. Analizując sytuację zdecydowanie chcemy podkreślić, że wyniki sprzedaży zanotowane we wrześniu mają wyraźny związek z pogorszeniem sytuacji ekonomiczno-gospodarczej w naszym kraju i całej strefie Euro. Ma to przełożenie na zachowania naszych konsumentów, którzy - jak wynika z analizy struktury zakupów w ostatnim okresie - realizują zakupy w naszych sklepach w prawie takiej samej ilości, ale przy niższej średniej wartości paragonu w porównaniu do ubiegłego roku - mówi Stanisław Bogacki.
Prognoza finansowa została opublikowana w prospekcie emisyjnym spółki Solar, przygotowanym w związku z ofertą publiczna akcji spółki Solar przeprowadzonej w marcu 2012 roku. Grupa Solar miała wypracować w 2012 roku ponad 201 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, 76,6 mln zł EBITDA i 57,8 mln zł zysku netto. Po pierwszym półroczu 2012 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Solar wynosiły 72,2 mln zł, EBITDA 18,4 mln zł a zysk netto prawie 13 mln zł.
- Z uwagi na pesymistyczne perspektywy ekonomiczno-gospodarcze oraz trudności w przewidzeniu zachowań konsumentów, zakładamy utrzymanie się obecnych tendencji w sprzedaży oraz elastyczne kształtowanie marży w zależności od obserwowanego popytu w kolejnym kwartale - mówi Stanisław Bogacki.
Zobacz salony Solar w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Solar
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-09-14 do 2012-09-15

Zobacz także

Solar odwołuje prognozę wyników finansowych na 2012 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.