Smyk notuje wzrost sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-11-15 | 13:03
Przychody ze sprzedaży Grupy Smyk wzrosły w III kwartale br. o 14% r/r do 283 mln zł, a na bazie porównywalnych sklepów wzrost wyniósł 5,4% r/r. Osiągnięty wynik został wypracowany głównie dzięki rozwojowi sieci sprzedaży w Polsce, Rosji i Turcji, jak również wysokiej dynamice sprzedaży na porównywalnej bazie sklepów w Polsce, gdzie odnotowano wzrost o 12,7% r/r.
W ciągu ostatnich trzech kwartałów br. w Grupie Smyk zostało otwartych łącznie 29 nowych sklepów, w tym w Polsce, Niemczech, Rosji, Turcji i na Ukrainie oraz pierwszy sklep w Czechach. Na koniec czerwca 2013 r. Grupa Smyk liczyła 189 sklepów.
W Grupie Smyk udział ubranek oraz bucików w strukturze sprzedaży wzrósł w III kwartale br. do poziomu 41,2% (37% w III kwartale 2012 r.). Zabawki stanowiły 33,6% sprzedaży w III kwartale br. (vs 36,2% w III kwartale 2012 r.).
Marża brutto Grupy Smyk w ujęciu wartościowym wzrosła o 10% r/r do 118 mln zł. Wzrost marży nastąpił we wszystkich krajach, poza Niemcami, głównie dzięki korzystniejszej strukturze produktowej sprzedaży, tzn. coraz większy udział mają marki własne (ubranka, buciki oraz zabawki), które charakteryzują się wyższą rentownością.
Zysk EBITDA Grupy Smyk spadł o 79% r/r do 3 mln zł w III kwartale 2013 r., pomimo iż spółki z Polski, Ukrainy oraz Rumuni zwiększyły zysk EBITDA w omawianym okresie, natomiast istotny spadek nastąpił w Niemczech, Rosji i Turcji.
Pogorszenie zysku w Niemczech wynika z remontów i czasowego zamknięcia 15 sklepów Spiele Max, a także z nasilenia walki konkurencyjnej, a tym samym obniżenia rentowności w segmencie zabawek oraz z coraz większej popularności sklepów internetowych. Znacząco wzrosły także koszty operacyjne sieci Spiele Max ze względu na te remonty oraz koszty uruchomienia sklepu internetowego SpieleMax.de, które nastąpiło w październiku br.
W Rosji oraz w Turcji sprzedaż oraz marże brutto sklepów Smyk wzrosły w III kwartale 2013 r. dzięki rozwojowi sieci oraz rozszerzeniu asortymentu ubranek. Niestety w obu krajach EBITDA w III kwartale br. była ujemna. W Rosji przeprowadzonych zostało szereg działań w celu poprawy wyników, m.in. selekcja i efektywna ekspozycja produktów, prezentacja oferty promocyjnej, poprawa obsługi klientów, itp. Efekty tych działań są już widoczne w poprawie wyników sklepów w Rosji w październiku br. W Turcji za słabe wyniki odpowiada niestabilna sytuacja polityczna w minionym kwartalne, a także fakt, iż większość sklepów została otwarta w ciągu ostatnich 12 miesięcy, są zatem na wczesnym etapie rozwoju. Sklepy te dopasowują się do realiów rynkowych i nie osiągnęły jeszcze docelowej rentowności sprzedaży.
Ze względu na dynamiczny rozwój sieci sprzedaży w Grupie Smyk w ostatnich 12 miesiącach - w III kwartale br. amortyzacja wzrosła o 6 mln zł do 14 mln zł. Obciążyło to wynik operacyjny i w rezultacie Grupa Smyk zakończyła III kwartał 2013 r. stratą na poziomie 15 mln zł.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-02-09 do 2014-02-09

Zobacz także

Smyk notuje wzrost sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.