Silesia City Center: Zimowe wyprzedaże będą krótkie, ale intensywne

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-02 | 15:34
Tegoroczne wyprzedaże mogą być krótkie, ale bardzo intensywne – zapowiadają przedstawiciele centrów handlowych. Świadczą o tym oferty do -70%, które pojawiły się już w wybranych sklepach na otwarciu sezonu wyprzedażowego.
Ten tradycyjnie ruszył po świętach, ale to na styczeń przypadnie polska gorączka wyprzedażowa. Dopadnie ona aż 83% Polek i 56% Polaków, deklarujących zakupy na tegorocznych promocjach – wynika z sondy CH Silesia City Center w Katowicach.
Wyprzedażowy sprint
Minus 40% w witrynie sklepowej dla centrum handlowego oznacza jedno – nawet plus 25% więcej klientów robiących zakupy. Polacy, podobnie jak Amerykanie, Brytyjczycy i Niemcy pokochali wyprzedaże. Blisko 70% z nas deklaruje, że będzie szukała w tym roku okazji na wyprzedażach, promocjach i przecenach. Zdecydowane „nie” zakupom ze znaczkiem SALE mówi tylko nieco ponad 10% Polaków.
W odróżnieniu od lat ubiegłych coraz mniej Polaków czeka na największe przeceny. Tylko 32% ankietowanych skłonnych jest poczekać do końca wyprzedaży na magiczne -70%. Ponad 45% wybierze się na zakupy w pierwszych dwóch tygodniach stycznia – wynika z sondy CH Silesia City Center w Katowicach. Powód? Wyprzedaże w Polsce są coraz krótsze, ale także coraz bardziej intensywne już na wstępie sezonu.
- Kiedyś przeceny -50% pojawiały się dopiero pod koniec stycznia. Dziś takie oferty możemy znaleźć już w pierwszym dniu wyprzedaży. Sklepy, zwłaszcza odzieżowe, stawiają coraz częściej na większe promocje już na otwarciu wyprzedaży, żeby szybciej wprowadzić do oferty wiosenne kolekcje, które mogą zacząć sprzedawać się jeszcze w czasie trwania zimowych wyprzedaży. Polacy coraz częściej rozumieją ten mechanizm, stąd tłumy w pierwszym tygodniu zimowych promocji – tłumaczy Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. I dodaje: - Pod tym względem polskie wyprzedaże zaczynają coraz bardziej przypominać te w amerykańskich czy brytyjskich centrach handlowych, gdzie sezon na przeceny często nie trwa dłużej niż 30 dni i zaczyna się od bardzo wysokiego pułapu promocyjnego.
Niecierpliwe kobiety, sporo wydający faceci
Ten pułap to w polskich sklepach najczęściej do 50% lub do 70% Coraz częściej jednak zdarzają się sklepy, w których znajdujemy przeceny sięgające nawet 80% – Większość sklepów w okresie wyprzedaży ma dwie lub trzy odsłony przeceny. Pierwsza to 20-40% i przypada na pierwsze dni promocji, kolejna sięga powyżej 50% najczęściej w środku sezonu. Ostatnia to wyprzedaże do 70%, które najczęściej przypadają na ostatni tydzień sezonu. Dotyczy to zwłaszcza sklepów odzieżowych i salonów z dodatkami – mówi Drzewiecka.
Nic więc dziwnego, że wyprzedaże jak magnes przyciągają przede wszystkim kobiety. Aż 83 proc. Polek odwiedzających centra handlowe deklaruje, że zrobi w tym roku zakupy na zimowych wyprzedażach. Z dala od sklepowych półek trzymać będzie się zaledwie 5 proc. pań. Do zakupów na wyprzedażach z większą rezerwą podchodzą mężczyźni. Tylko 56 proc. z nich zdecyduje się na zakup z metką SALE. Co ciekawe, mimo iż więcej kobiet deklaruje zakupy, to mężczyźni dziś wydają najwięcej.
Mężczyzna podczas jednej wizyty w centrum handlowym wydaje dziś średnio 199 zł, kobieta natomiast 174 zł – wynika z najnowszych badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. – Panowie są bardziej konkretni w swoich zakupach, także tych wyprzedażowych. Często obiektem ich zainteresowania jest sprzęt AGD i RTV, sprzęt sportowy, biżuteria. Podczas kiedy kobiety koncentrują w tym czasie swoją uwagę na ubraniach, akcesoriach i kosmetykach – mówi Drzewiecka.
*Sondaż Silesia City Center przeprowadzono w dniach 1-21 grudnia na próbie 500 os. w wieku 18-55 l.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Zobacz sklepy w Silesia City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Silesia City Center: Zimowe wyprzedaże będą krótkie, ale intensywne

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.