Silesia City Center w czołówce najlepszych galerii handlowych w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-09-19 | 16:30
Silesia City Center została liderem rankingów centrów handlowych w Polsce, które przygotowali wspólnie Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych oraz Instytut GFK Polonia. Silesia zajęła pierwsze miejsce w kategorii atrakcyjności mixu najemców.
Z rankingu wynika że Silesia City Center ma najlepiej dobraną ofertę sklepów i marek w Polsce, która dziś zamyka się w ilości ponad 310 punktów handlowych i kilkunastu marek dostępnych na południu Polski wyłącznie w Silesii. Galerii przypadło także pierwsze miejsce w kategorii działań marketingowych. W ogólnym rankingu najlepszych centrów handlowych w Polsce, w ocenie najemców Silesia City Center zajęła 2 miejsce. Pierwsze miejsce przypadło Galerii Krakowskiej. W pierwszej piątce znalazły się tak popularne galerie. jak łódzka Manufaktura, CH Arkadia i Galeria Bałtycka. Oceny centrów handlowych dokonali najemcy z ponad 220 galerii w całej Polsce.
Najczęściej centra handlowe oceniają klienci, co roku jednak robią to także najemcy, czyli właściciele lokali na terenie galerii handlowych w całej Polsce. W tym roku jedną z najczęściej wymienianych w rankingach galerią jest katowicka Silesia City Center. Centrum zajęło pierwsze miejsce w dwóch zestawieniach – rankingu komercjalizacji i rankingu działań marketingowych, a także drugie miejsca w kategorii zarządzanie i satysfakcja handlowa. Pierwsze miejsce w rankingu komercjalizacji oznacza, że Silesia City Center ma najlepiej dobrany w Polsce zestaw sklepów i dostępnych w centrum marek, których oferta dopasowana jest do potrzeb mieszkańców Śląska.
- Pod względem najemców Silesia konkuruje dziś z najlepszymi centrami handlowymi w Łodzi, Warszawie czy Krakowie. I jak się okazuje dość skutecznie. Spora w tym zasługa zeszłorocznej rozbudowy i zwiększenia liczby sklepów, ale także rozwoju strefy rozrywki, restauracyjnej czy oferty z sektora zdrowia i urody – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.
Silesia City Center dysponuje dziś największą na Śląsku i w Zagłębiu ofertą ponad 310 sklepów. Liczba ta z 250 wzrosła o 60 nowych lokali w październiku 2011 roku, kiedy centrum rozbudowano. Po rozbudowie pojawiły się także w Silesii nowe marki m.in. drugi w Polsce salon La Manii, drugi sklep Gap i pierwsza kawiarnia Starbucks na Śląsku. Do Silesii ściągnęły także marki z wyższej półki m.in. Calvin Klein Jeans, Burberry, Tommy Hilfiger, Weekend by Max Mara, Marc O’Polo czy multibrand Van Graaf z topowymi markami m.in. Polo by Ralph Lauren i Armani Jeans.
Ale siłą Silesii - zdaniem specjalistów - jest także zwiększenie liczby salonów sieciowych. Na terenie Silesii znajduje się aż 5 sklepów Inditexu  - Zara, Massimo Dutti, Stradivarius, Pull and Bear i Bershka, a także największy na południu Polski salon H&M. W październiku 2011 pojawiły się z kolei salony River Island, New Look, KappAhl i Lindex. Od początku 2012 w centrum trwa także rekomercjalizacja, w wyniku której w Silesii pojawiły się m.in. salony Rage Age by Czapul i prawie trzykrotnie większy niż dotychczas iSpot.
Ten mix doceniają także osoby robiące zakupy w Silesii. Aż 43% osób robiących zakupy w śląskich centrach handlowych częściej odwiedza Silesię, niż konkurencyjne galerie. 53% deklaruje, że w Silesii wydaje zdecydowanie więcej, niż w innych podobnych miejscach na Śląsku. Aż 61% osób odwiedza Silesię z powodu sklepów odzieżowych, 25% dla sklepów z butami i galanterią. Aż 40% odwiedza Silesię specjalnie z powodu określonego sklepu, który znajduje się wyłącznie w centrum – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Efekt – od początku 2012 centrum odwiedziło ponad 9 milionów klientów.
- Ponad 25% wzrost jaki notujemy od początku roku, to przede wszystkim zasługa nowych sklepów w Silesii i rozwoju unikalnej oferty. Te czynniki wpłynęły zarówno na rekordowe liczby odwiedzin, jakie notujemy od października 2011, jak również na obroty najemców – mówi Drzewiecka.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Zobacz sklepy w Silesia City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Silesia City Center w czołówce najlepszych galerii handlowych w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.