Silesia City Center: W centrach handlowych wyrywamy zęby, chudniemy i wychowujemy dzieci

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-01 | 19:30
Co Polacy robią w centrach handlowych? Równają zęby, badają oczy, oddają dzieci pod opiekę, nabierają mięśni i uczą się decoupage. Usługi i rozrywka to dziś już aż 10 proc. wszystkich powodów odwiedzin w centrum handlowym - wynika z sondy Silesia City Center.
Ponad 1/3 centrów handlowych w ciągu ostatnich lat przeszła modernizację, kolejne 100 czeka na lifting – podaje firma doradcza JonesLang La Salle. Centra handlowe zmieniają się, bo oczekujemy od nich czegoś więcej niż sklepu spożywczego i standardowej oferty marek odzieżowych. Polacy coraz częściej w centrach handlowych chcą się leczyć, chodzić na siłownię i do restauracji. Już dziś podczas jednej wizyty w centrum wydajemy średnio 79 zł na zdrowie i urodę. Do korzystania z oferty zdrowotnej centrum handlowego przyznaje się dziś aż 17 proc. Polaków. 16 proc. odwiedza galerie dla restauracji, 1 proc. wpada załatwić sprawy w banku – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Ale na tym nie koniec. Aż 44 proc. z nas chętnie widziałoby w centrum handlowym przedszkole, a 17 proc. chciałoby załatwić przy okazji zakupów sprawy urzędowe – wynika z sondy Silesia City Center.
Badamy oczy, gramy w kręgle
Polskie centra handlowe przechodzą totalną metamorfozę. Polacy oprócz sklepów odzieżowych i hipermarketów coraz częściej oczekują od centrum handlowego rozbudowanej oferty rozrywkowej, restauracyjnej i zdrowotnej. Nic więc dziwnego, że w centrach handlowych jak grzyby po deszczu wyrastają kręgielnie, kina, szkoły tańca, studia fitness, siłownie, salony kosmetyczne i SPA, a także NZOZ-y oferujące usługi stomatologiczne i medycyny estetycznej. Nowy model centrów handlowych podoba się Polakom.
Aż 76 proc. jest zdania, że pojawienie się w centrach handlowych usług zdrowotnych to pozytywne zjawisko. I chociaż dentysta w galerii może wydawać się dziwny, to dla 56 proc. Polaków fakt, że przyjmuje on w centrum handlowym nie ma znaczenia. Przywykliśmy także do kin w centrum handlowym. Aż 89 proc. osób, które w ciągu ostatniego roku odwiedziło kino, wybrało to w galerii handlowej. Z siłowni znajdującej się w galerii korzysta 27 proc. – wynika z sondy Silesia City Center. Ale lista oczekiwań rośnie.
- W centrach handlowych chcemy nie tylko jeść, bawić się i leczyć, ale także uczyć. Coraz częściej w nich spotkać szkoły tańca i szkoły językowe. Pojawiają się także specjalne parki zabaw i edukacji dla dzieci, w których rodzice mogą pozostawić dziecko pod opieką animatorów np. podczas zakupów lub wizyty u fryzjera. Takie parki zapewniają dziecku zabawę, ale także naukę. Wiele z nich prowadzi zajęcia językowe i plastyczne. Hitem centrów handlowych są także siłownie i studia fitness, a także rosnący sektor zdrowia i urody, w którym obok gabinetów kosmetycznych i stomatologicznych, pojawią się gabinety diagnostyczne, ginekologiczne i optyczne – tłumaczy Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.
Nowy trend potwierdzają analizy JonesLang La Salle. Dla Polaków bardziej zaczęło się liczyć to, co oferuje pasaż handlowy, a nie dotychczasowy wabik – sklep spożywczy. Dziś w aż 74 proc. centrów handlowych magnesem jest oferta galerii handlowej, nie hipermarketu. Do 2014 ta liczba ma wzrosnąć do 78 proc. – prognozują analitycy.
Większa oferta, większe obroty
Poszerzenie oferty oznacza dla centrum handlowego wzrost obrotów i odwiedzin. Przykładem jest katowicka Silesia City Center, która po rozbudowie w 2011 notuje ponad 25 proc. wzrost liczby klientów. Od stycznia do sierpnia 2012 galerię odwiedziło ponad 9 milionów osób. I chociaż aż 39 proc. osób odwiedza centrum dla sklepów z ubraniami, to magnesem stały się usługi.
- Najpopularniejsze w Polsce są dziś centra handlowe, które maja rozbudowaną ofertę, zarówno ofertę sklepów odzieżowych, jak również usług. Od centrum handlowego oczekujemy znacznie więcej niż jeszcze 4-5 lat temu. Stąd prawdziwy boom oferty usługowej sięgającej od turystyki, poprzez kosmetologię i medycynę, skończywszy na wynajmie samochodów. Pod tym względem centra handlowe zaczęły skutecznie konkurować nawet z centrami miast – mówi Drzewiecka.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
Zobacz sklepy w Silesia City Center
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-07-21 do 2012-07-22

Zobacz także

Silesia City Center: W centrach handlowych wyrywamy zęby, chudniemy i wychowujemy dzieci

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.