Silesia City Center: mieszkańcy Śląska vs centra handlowe

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-09-24 | 18:00
Na zakupach mieszkańcy Śląska są rozsądni, ale nie przesadnie oszczędni. Najczęściej zakupy skrupulatnie planujemy, ale nie stronimy od promocji. Bardziej od rodzinnych zakupów, wolimy kupować w pojedynkę. Co zadziwiające, na Śląsku to mężczyźni wydają więcej podczas jednorazowych zakupów, niż kobiety - takie wnioski płyną z raportu SMG/KRC Millward Brown przygotowanego dla Silesia City Center.
Zakupy przemyślane, często na promocjach
Większość lubi zakupy w galeriach handlowych - to nie podlega wątpliwości. Przemawiają za tym zarówno rosnące wskaźniki odwiedzin w śląskich galeriach, jak również nowe, wciąż powstające obiekty. I chociaż nie wszystko nam się w nich podoba, to już 65 proc. mieszkańców regionu przyznaje, że robi zakupy w centrach handlowych, a 39 proc. uważa, że to dobre miejsce na spędzenie wolnego czasu.
Co klientów jednak odróżnia, od chociażby mieszkańców Warszawy czy Krakowa, to brak „zakupowego spontanu”. Aż 75 proc. mieszkańców regionu skrupulatnie planuje swoje zakupy, wybierając się do centrum handlowego wyłącznie w określonym celu. Ponieść dajemy się jedynie na promocjach. Produktów o niższej cenie w centrum handlowym szuka 42 proc. z nas. Dla równowagi, 34 proc. lubi kupować drogie i luksusowe rzeczy. Na zakupach lubimy także… eksperymentować. Aż 37 proc. z nas skłonnych jest kupić na próbę nowy, wcześniej nieznany produkt.
- Mieszkańcy regionu przyzwyczaili się już do galerii handlowych. Oczekujemy od tych miejsc coraz więcej, coraz lepiej je także rozumiejąc. Wiemy już, jaki jest cykl promocji i wyprzedaży, mamy swoje ulubione sklepy i marki, do których się przywiązaliśmy. Kupując potrafimy to wykorzystać – mówi Dominika Musialik z Silesia City Center.
- Coraz chętniej także spędzamy wolny czas w galeriach, nie traktując już ich na zasadzie „kupię i wychodzę”. Stąd rosnąca w ostatnich latach liczba kawiarni i restauracji w centrach handlowych oraz tzw. stref rozrywki z siłowniami, fitness clubami czy salami zabaw dla dzieci – dodaje. Dziś 37 proc. mieszkańców Śląska spędza na zakupach ponad 1 godzinę. Średni czas wynosi obecnie 1 godzinę i 48 minut – tyle statystyczny mieszkaniec regionu potrzebuje na „szybki” shopping.
Bez świadków i w weekend
Niezbyt za to klienci lubią mieć świadków swoich zakupowych „ekscesów”. Aż 78 proc. mieszkańców regionu preferuje samodzielne zakupy. Ze współmałżonkiem lub partnerem zakupy robi 56 proc. z nas, aż 66 proc. nie wyobraża sobie zakupów z dzieckiem. Większość lubi za to kupować w gronie przyjaciół – takie towarzystwo na zakupy wybiera 55 proc. mieszkańców regionu – wynika z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.
Może to dlatego, że wydatki są dość duże? W największym centrum handlowym w regionie – Silesia City Center, średnio podczas jednej wizyty wydajemy 161 zł, z czego więcej wydają mężczyźni – 171 zł, kobiety – 153 zł. To niewiele mniej, niż średnia krajowa wydatków w galeriach handlowych, wynosząca dziś 185 zł, podczas jednej wizyty.
- Wydatki mieszkańców regionu w centrach handlowych systematycznie rosną. Przede wszystkim coraz więcej wydajemy na ubrania i kawiarnie, a także na usługi fryzjerów, kosmetyczek, a nawet dentystów, które dostępne coraz częściej w centrach handlowych. Rosną także nasze wydatki w sklepach z ubraniami i zabawkami dla dzieci oraz w sklepach sportowych – wylicza Musialik.
Ile dokładnie? Dziś mieszkaniec regionu odwiedzając sklep sportowy w centrum handlowym wydaje przeciętnie 198 zł, sklep z książkami i multimediami – 188 zł, w sklepach z ubraniami zostawiamy średnio 180 zł, a w salonach urody i gabinetach kosmetycznych – 183 zł – wynika z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.
Pokrywa się to w dużej mierze z tymi miejscami, które najchętniej dziś odwiedzamy w centrach handlowych. Nr 1 wciąż pozostają sklepy wielkopowierzchniowe z jedzeniem i napojami, nr 2 są salony odzieżowe, nr 3 – kawiarnie, nr 4 – sklepy z butami, na 5 miejscu znajdują się punkty usługowe i salony związane ze zdrowiem i urodą.
- Mieszkańcy regionu znaczną część swojego życia przenieśli do centrów handlowych. Tutaj robią zakupy, załatwiają formalności w bankach, odchudzają się na siłowni i leczą zęby u dentysty. Galerie przestały spełniać funkcję uzupełniaczy szafy i lodówki, stały się przestrzenią, w której kupujemy, ale także robimy wiele innych rzeczy – podsumowuje przedstawicielka Silesia City Center.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-11-30 do 2013-12-01

Zobacz także

Silesia City Center: mieszkańcy Śląska vs centra handlowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.