Silesia City Center: Kobiety coraz dłużej namyślają się na zakupach. Trwa to nawet 40 godzin

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-14 | 13:32
Nie pół godziny lub godzinę, ale aż 40 godzin potrzebuje dziś kobieta na zakup np. torebki czy sukienki. Powód? Na zwykłe kupowanie składa się dziś aż 10 dodatkowych aktywności m.in. sprawdzanie cen on-line, próbne selfie w przymierzalni, konsultacje SMS-owe z koleżanką i przegląd opinii pod selfie na Instagramie - na końcu dopiero jest wyprawa do sklepu. Nowe zjawisko opisali właśnie Brytyjczycy. A jak jest w Polsce?
40 godzin później… kupuje!
Do wspólnych zakupów z partnerką nie wystarczy już anielska cierpliwość, teraz potrzeba boskiej.  Jak wyliczyli Brytyjczycy  współczesna kobieta na planowanie zakupów i same zakupy potrzebuje dziś aż 40 godzin - podaje Daily Mail! Wszystko przez kilkanaście dodatkowych aktywności w sieci, które musi wykonać coraz więcej kobiet, nim podejmie decyzję o kupnie.
- Zakupy przestają być aktem spontanicznym, stają się działaniem perfekcyjnie zaplanowanym w każdym calu. Poprzedzają je często kilkudniowe poszukiwania w sieci i w centrach handlowych, porównania cen on-line i w sklepach. Liczą się opinie na Instagramie i liczba lajków, dopiero potem zapada decyzja - mówi Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center w Katowicach.
10 kroków do zakupu
I faktycznie, tych elementów pomiędzy pomysłem co kupić, a zakupem jest coraz więcej. Brytyjscy doszukali się już 10 kroków, które pokonuje nowoczesna kobieta, zanim sięgnie po sukienkę na wieszaku. 
I tak oto, 1 na 3 kobiety zanim coś kupi, szuka najpierw pomysłów w magazynach mody. 1 na 7 pań sprawdza cenę i produkt najpierw  w sklepie on-line. Aż 20 proc. dzieli się internetowym odkryciem ze swoimi koleżankami, przekazując linka np. do upatrzonej sukienki.
Co więcej, 10 proc. kobiet chcąc poznać opinię znajomych udostępnia taki link na Facebooku. Tyle samo robi to na Instagramie. 1 na 7 kobiet wysyła linka z prośbą o  opinię do mamy. Aż 57 proc. w międzyczasie wybiera się do sklepu, żeby sprawdzić rzecz jak wygląda w rzeczywistości. 1 na 5 kobiet robi sobie zdjęcie w przymierzalni pytając o zdanie w social mediach. Część wysyła zdjęcia do swojej drugiej połówki - podaje Daily Mail.
Dopiero po przebyciu takiej drogi zapada decyzja. - To dowód na to, jak internet, aplikacje mobilne, social media zmieniły nasze podejście do kupowania. Staje się ono dziś bardziej świadome i przemyślane, chcemy być także utwierdzani w naszych wyborach. Z jednej strony jest to efekt technologizacji zakupów, z drugiej jest to znak, że rozsądniej podchodzimy do budżetu, jakim dysponujemy na zakupach - mówi Piotr Gajda.
Polki już prawie jak Brytyjki
Także Polki coraz więcej czasu poświęcają na planowanie zakupów. Dla blisko 19 proc. selfie w przymierzalni jest już stałym punktem każdego shoppingu. Co druga kobieta robiąca takie zdjęcia udostępnia je w sieci i pyta o opinię znajomych.  Ale to nie koniec.
Aż 17 proc. Polek zanim kupi kolejną torebkę, spódnicę czy buty porównuje i sprawdza ich ceny w Internecie. Wydłuża się także czas, jaki spędzamy na zakupach w galeriach handlowych. Średnio kobiety poświęcają na to 1 godzinę, rekordzistki 5-6 godzin - wynika z sond zakupowych Silesia City Center
- Polki, podobnie jak Brytyjki, Niemki i Amerykanki stają się smart-shopperkami, oznacza to, że bardziej przemyślanie podchodzą do zakupów. Wcześniej rozeznają się w ofercie, sprawdzają kilka sklepów, stacjonarnie i on-line, planują budżet. To odwrotność zjawiska, z jakim jeszcze do niedawna mieliśmy do czynienia, kiedy to królowało kupowanie pod wpływem chwili, emocji, ceny - mówi Piotr Gajda.
Planowanie zdaje się jednak nie przeszkadzać w kupowaniu. I chociaż długie 10 kroków zabiera często aż 40 godzin, to najczęściej prowadzi do kupna. W 71 proc. przypadków taka droga kończy się w galerii handlowej, a w 29 przypadkach w sklepie on-line - podaje Daily Mail.
* Sondy zakupowe Silesia City Center przeprowadzono na grupie 500 osób, które zadeklarowały, że są aktywnymi użytkownikami smatrfonów i social mediów.  Sondę zrealizowano w dniach 8-29 października 2014 oraz w dniach 20-17 marca 2013, wśród osób w wieku 18-55 lat.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-09-12 do 2015-09-13

Silesia City Center: Kobiety coraz dłużej namyślają się na zakupach. Trwa to nawet 40 godzin

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.