Sieci handlowe na 4. miejscu raportu IIBR

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-27 | 11:34
Opracowany przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych raport wskazuje firmy, które najskuteczniej budują swój wizerunek. W pierwszej czwórca znalazły się sieci handlowe, na które głosowało aż 18% respondentów.
Największą niespodzianką przeprowadzonych badań okazało się postrzeganie PR realizowanego przez firmy ubezpieczeniowe. 21% Polaków, a w tym 31% przedsiębiorców, uznało, że ten sektor charakteryzuje się najsprawniejszą komunikacją z otoczeniem. Na kolejnych miejscach uplasowały się: media i rozrywka (20%), telekomunikacja (20%) oraz sieci handlowe (18%). 1/4 badanych nie potrafiła natomiast wskazać żadnej branży, którą ich zdaniem cechuje skuteczny PR.

Co ciekawe, na preferowane odpowiedzi znaczny wpływ miała płeć respondentów. Zdaniem pań najlepszym PR-em cieszą się media i rozrywka (24%), natomiast panów – telekomunikacja (20%) i ubezpieczenia (20%). 

Zgodnie z oczekiwaniami, kobiety znacznie częściej niż mężczyźni wskazywały branżę odzieżową oraz kosmetyczną jako charakteryzujące się dobrą opinią. Zgoła inaczej odpowiedzi kształtowały się w odniesieniu do sektora paliwowego, przedsiębiorstw transportowych oraz firm budowlanych, które najlepszą ocenę zebrały wśród mężczyzn. 

Nieoczekiwanie, alkohole oraz tytoń były ponad dwa razy częściej wskazywane przez kobiety niż mężczyzn jako branża mająca skuteczny PR. Najgorszą opinię wśród Polaków niezależnie od płci mają natomiast producenci chemii gospodarczej (2%), branża budowlana (3%) oraz nieruchomości (3%).

Pomimo intensywnego rozwoju usług PR w Polsce, aż 40% badanych nadal postrzega je jako uboższego bliźniaka marketingu. Większość ankietowanych zgodziła się jednak ze stwierdzeniem, że PR jest dobrym uzupełnieniem informacji zawartych w reklamach (45%), a wiadomości przekazywane przez specjalistów od budowania wizerunku pozwalają łatwiej formułować ocenę konkretnej sytuację (42%).

Ankieta została zrealizowana w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń”, przełamującej negatywne stereotypy o branży PR. Badanie zlecone przez agencję Procontent Communication przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-03-17 do 2014-04-12

Najczęściej czytane

Zobacz także

Sieci handlowe na 4. miejscu raportu IIBR

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.