Grupa Passa, do której na chwilę obecną należy 61 placówek ze 100% polskim kapitałem, planuje w najbliższym czasie przekroczyć liczbę 100 sklepów.
Historia Grupy Polskich Sklepów Passa zaczęła się w 2011 r., kiedy czterech właścicieli dużych, regionalnych sieci podkarpackich podjęło decyzję o współpracy i założeniu Grupy Zakupowej Passa, która będzie wspierać polski handel i polskich przedsiębiorców. Początkowo było to 20 placówek, ale w wyniku dynamicznego rozwoju sieć systematycznie się powiększa.
Mamy niezaprzeczalne atuty, które przekonują franczyzobiorców do współpracy z naszą siecią. Nasi partnerzy są cały czas właścicielami swojego biznesu i sami decydują o jego prowadzeniu. To my płacimy im wynagrodzenie, a nie oni nam. Wzajemne Partnerstwo to dla nas nie tylko hasło, ale faktyczne działania – gwarantujemy na przykład, że bez zgody franczyzobiorcy nie otworzymy kolejnego sklepu w jego pobliżu. Ponadto każdy właściciel sklepu zrzeszonego w Grupie Passa ma zapewnione bardzo dobre warunki zakupowe, wynikające z siły nabywczej Grupy. Pomagamy franczyzobiorcom w usprawnianiu ich pracy – zapewniamy stałą opiekę koordynatora, oferujemy zintegrowany system informatyczny do obsługi sklepu. Każdy właściciel sklepu zrzeszonego w Grupie otrzymuje również kompleksowe wsparcie promocyjne i marketingowe w postaci: gazetek, plakatów, banerów, bilbordów, spotów radiowych czy konkursów konsumenckich, mających na celu budowanie lojalności klientów, a także powiększenie koszyka sprzedażowego sklepów. Niedawno właśnie zakończyliśmy II edycję loterii Pasja Wygrywania, w której główną nagrodą był Citroën C3
– mówi Aleksandra Mikołajczyk, Prezes Zarządu Grupy Polskich Sklepów Passa.
W Grupie Passa duży nacisk stawia się również na utrzymywanie dobrych, wzajemnych stosunków partnerskich, nie tylko w relacjach czysto biznesowych. Nie ukrywamy, że duże znaczenie ma dla nas bezpośredni kontakt z naszymi partnerami – dodaje Aleksandra Mikołajczyk – dlatego organizujemy spotkania i wyjazdy integracyjne, pomagające się wzajemnie lepiej poznać i spędzić czas w swoim towarzystwie. Zwiedziliśmy już dzięki temu wspólnie Pragę, Budapeszt, Turcję czy Grecję, w najbliższym czasie szykujemy się do wyjazdu na Wyspy Kanaryjskie.
Na chwilę obecną sieć Passa skupia się na Podkarpaciu i Małopolsce, ale nie wyklucza w przyszłości ekspansji na inne regiony. Obecnie pracuje ze sklepami, które mają minimum 150 m2 powierzchni, natomiast górnej granicy nie wyznacza, w związku z czym w sieci funkcjonują zarówno sklepy o powierzchni 150 m2, jak i sklepy między 500 a 1000 m2. Każdą lokalizację przedstawiciele sieci wizytują indywidualnie i korzystając z doświadczenia, oceniają potencjał miejsca.
System franczyzowy sieci Passa daje partnerom poczucie swobody i niezależności. My przekazujemy know-how i dbamy o to, aby spełnione były pewne określone standardy, jak wystrój sklepu, wizualizacje, stroje personelu itp., wskazujemy też wartościowych dostawców, u których sklepy muszą dokonać minimum 60% zakupów. Średnia udziałów w zakupach u naszych dostawców to jednak aż 85%, co doskonale pokazuje, że franczyzobiorcy Passy doceniają wynegocjowane u dostawców sieci bardzo dobre warunki
– kontynuuje Prezes.