Sfinks z 42,7 mln zł przychodów w I kwartale 2015 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-15 | 17:05
Sfinks Polska wygenerowała w I kwartale 2015 roku jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 42,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3,9 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014. Jednocześnie o 47% spółka zwiększyła zysk brutto na sprzedaży - z 5,8 mln zł w I kwartale 2014 r. do 8,5 mln zł w I kwartale 2015 r. Po raz kolejny Sfinks odnotował także jednostkowy zysk netto - w okresie od stycznia do marca br. osiągnął on wartość 1,1 mln zł, podczas gdy I kwartał 2014 roku Sfinks zakończył jeszcze ze stratą w wysokości 33 tys. zł. Podwoiła się też EBITDA spółki, która w I kwartale br. wyniosła 6,3 mln zł w porównaniu do 3,2 mln zł uzyskanych przed rokiem.
- Zmiany, które zaszły w naszych restauracjach w obszarze oferty, jakości usług i organizacji lokali w ramach sieci przynoszą obecnie oczekiwane efekty, zarówno w zakresie wyników finansowych, jak i korzystnych opinii klientów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku znacznie, bo aż ponad czterokrotnie, poprawiliśmy wynik spółki na działalności operacyjnej przy zbliżonej liczbie restauracji. Osiągnął on poziom 4,2 mln zł, gdy w I kwartale 2014 roku wyniósł 0,9 mln zł. Najnowsze badania przeprowadzone wśród naszych klientów również są dla nas optymistycznie, bowiem widać z nich, że doceniają oni naszą obsługę i szerokie menu, co w efekcie przyczynia się do częstszego odwiedzania naszych restauracji. Mając ustabilizowany biznes, będziemy dążyć do dalszego rozwoju naszych sieci i otwierać kolejne lokale zgodnie z założeniami naszej strategii - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku Sfinks Polska otworzyła dwa lokale marki Sphinx - w nadmorskim Kołobrzegu oraz w Warszawie w Błękitnym Wieżowcu. Z kolei w drugim kwartale ruszył Sphinx na Rynku Głównym w Krakowie. Do końca pierwszego półrocza planowane jest jeszcze uruchomienie lokali pod szyldem tej marki m.in. w Malborku, Jastarni, Lublinie, Wrocławiu oraz Chłopskiego Jadła w Poznaniu. Ponadto spółka ma już zawarte umowy na kolejne lokale, których otwarcia przewidziane są w następnych kwartałach.
Celem zwiększania sprzedaży Sfinks wprowadza regularnie do oferty nowe wkładki sezonowe oraz promocje. W I kwartale br. pojawiły się dwie wkładki w restauracjach Sphinx oraz dwie w Chłopskim Jadle. Z myślą o stałych klientach wdrożono nowy program marketingowo-lojalnościowy pod hasłem Agenci Q, dzięki któremu goście mogą dzielić się swoimi opiniami i wygrywać nagrody. Sfinks mocno rozwija także nową, zróżnicowaną smakowo ofertę kaw.
Od stycznia do marca br. grupa Sfinks Polska odnotowała również poprawę wyników na poziomie skonsolidowanym. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 43,6 mln zł, wobec 41,2 mln zł uzyskanych w roku poprzednim. Natomiast sprzedaż uwzględniająca wyłączone z konsolidacji restauracje franczyzowe osiągnęła poziom 46,7 mln zł (44,3 mln w I kwartale 2014). Ponadto w pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks wygenerowała zysk netto w wysokości 1 mln zł (0,7 mln zł w I kwartale 2014) oraz skonsolidowaną EBITDA o wartości 6,1 mln zł (4 mln zł w I kwartale 2014).
Sfinks Polska zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 94 restauracji Sphinx (segment casual dining), 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-09-20 do 2015-09-20

Sfinks z 42,7 mln zł przychodów w I kwartale 2015 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.