Sfinks: Dwukrotny wzrost zysku brutto ze sprzedaży w I półroczu 2012 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-30 | 18:00
Grupa Kapitałowa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w I półroczu 2012 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 83,6 mln zł wobec 83,5 mln zł wypracowanych rok wcześniej, przy czym dynamika sprzedaży gastronomicznej Grupy w Polsce wyniosła (+)1,7%.
Jednocześnie Grupa odnotowała znaczący wzrost zysku brutto ze sprzedaży, który w I połowie 2012 r. wyniósł 7,3 mln zł i tym samym ponad dwukrotnie przewyższył wynik z I półrocza ubiegłego roku, wynoszący 3,6 mln zł.
Biorąc pod uwagę przychody w sieciach, oprócz Sphinxa, którego obroty urosły o 1,9% w I półroczu br., pozytywne trendy sprzedażowe dotyczyły też Chłopskiego Jadła. Dla tej marki pierwszych sześć miesięcy tego roku było okresem odwrócenia niekorzystnej dynamiki obrotów. Sieć Chłopskie Jadło w I półroczu 2012 r. zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 2,4% w stosunku do I połowy 2011 r. Natomiast analizując półroczną sprzedaż w grupie tych samych lokali, wzrost był jeszcze większy i wyniósł 8,1%.
- Cieszy nas odwrócenie trendu i poprawa sytuacji Chłopskiego Jadła. Ta sieć została relatywnie niedawno objęta szerszymi działaniami pro sprzedażowymi, jako że w pierwszej kolejności nasza uwaga skupiała się na odbudowie siły napędowej grupy, czyli Sphinxa. W tym roku Chłopskie Jadło przeszło szereg zmian – od karty dań, przez odświeżenie wystroju wnętrz, po logo i inne elementy graficzne, uruchomiona też została nowa strona internetowa. Wszystkie te działania zostały ukończone na przełomie półroczy, co oznacza, że ich efekty zaczną się ujawniać dopiero w drugiej połowie roku 2012, wzmacniając dotychczasowe pozytywne trendy – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
W I półroczu br. Sfinks odnotował wynik netto wynoszący (-)8,2 mln zł wobec (-)8,1 mln zł rok wcześniej. Wynik netto I połowy 2012 r. został obciążony w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego m.in. zwiększonymi kosztami kampanii marketingowych i rebrandingu Chłopskiego Jadła – działaniami, których pozytywny wpływ na sprzedaż powinien być widoczny w II półroczu 2012.
- Patrząc na wyniki finansowe samych sieci wyraźnie widać pozytywne trendy i systematycznie rosnącą efektywność. Tylko w tym półroczu zysk brutto na sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100%. Biznes restauracyjny, czyli nasz fundament, ma się więc coraz lepiej. Niestety dobre wyniki sieci są tłumione przez obciążenia wynikające z obsługi kredytów bankowych zaciągniętych przed laty. Dlatego też będziemy dążyli do tego, by rozwiązać problem zadłużenia w sposób definitywny i mamy nadzieję, że uda się znaleźć płaszczyznę porozumienia z bankami. Tym bardziej, że korzyści z dalszej poprawy sytuacji i rozwoju grupy są w interesie wszystkich stron – mówi prezes Sfinksa.
Plany rozwoju sieci Sfinks Polska na ten rok zakładają otwarcie podobnej liczby restauracji jak w 2011 r., kiedy uruchomiono 15 nowych lokali. Jak dotąd w 2012 r. do sieci dołączyło 7 nowo otwartych restauracji Sphinx. Aktualnie w fazie realizacji inwestycji znajdują się 3 kolejne lokale, wśród których jest także restauracja sieci Chłopskie Jadło.
Wszystkie nowo uruchomione restauracje prowadzone są w systemie franczyzowym i w przyszłości kolejne otwarcia również mają bazować głównie na franczyzie. Sfinks od dłuższego czasu systematycznie wprowadza zmiany w strukturze modelu zarządzania restauracjami. W rezultacie w połowie tego roku Sfinks zarządzał na terenie Polski 58 restauracjami franczyzowymi i 52 restauracjami własnymi, w tym 40 zarządzanymi w modelu operatorskim.
Zobacz restauracje Sphinx w centrach handlowych
Zobacz restauracje WOOK w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Sfinks: Dwukrotny wzrost zysku brutto ze sprzedaży w I półroczu 2012 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.