Segment modowy Redanu utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-31 | 10:02
Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w lutym br. obroty na poziomie 32,3 mln zł, co oznacza poprawę r./r. o 23%. Miniony miesiąc pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla segmentu modowego - marki Top Secret, Troll i Drywash. Poprawa obrotów sięgająca 35% okupiona jednak została spadkiem osiąganej marży handlowej brutto.
O 23% do 32,3 mln zł wzrosły w lutym 2013 r. obroty Grupy Redan, względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w minionym miesiącu wyniosła 39% i była niższa o ponad 4 p.p. od marży zrealizowanej w lutym 2012 r. Narastająco przez pierwsze dwa miesiące tego roku obroty poprawiły się r./r. o 21% do 63,9 mln zł. Marża handlowa wyniosła w tym okresie 39%, czyli blisko 4 p.p. mniej niż rok wcześniej.
Luty pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla części modowej oferującej odzież pod markami Top Secret, Troll i Drywash. Obroty w minionym miesiącu poprawiły się r./r. o 35% do 18,3 mln zł. Szacunkowa marża wynosiła blisko 40%, co oznacza spadek o ponad 7 p.p. wobec lutego 2012 r. - Wyższa sprzedaż i niższa marża w porównaniu do roku ubiegłego mają tą samą genezę: w roku 2012 dużo mniej sprzedawaliśmy towarów z sezonu jesień/zima. W bieżącym roku mamy znacznie większą sprzedaż towarów z ostatniego sezonu jesienno-zimowego. To powoduje, że wartość sprzedaży jest większa, a średnia realizowana marża handlowa niższa – podkreślił Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. – Natomiast na towarach z nowego sezonu wiosna/lato mamy wyższą marżę handlową, ale niższą sprzedaż.
Bardzo dobrze przyjęta została limitowana kolekcja Claudia&Top Secret, przygotowana wspólnie z miesięcznikiem Claudia. Wiosenna kolekcja jest już trzecią z kolei edycją projektu. Za każdym kolejnym razem osiąga coraz lepsze parametry sprzedażowe. Aktualny asortyment kolekcji stanowi 15% łącznej damskiej wiosennej oferty marki Top Secret. Natomiast jej średni udział w sprzedaży „wiosny” przez 4 tygodnie od wprowadzenia do sklepów wyniósł 21% w stosunku do 18% w 2012 r.
W części modowej Grupa przez pierwsze dwa miesiące roku osiągnęła 35,7 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 32% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 40% i była niższa o blisko 7 p.p. od ubiegłorocznej. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec lutego 2013 r. funkcjonowało 222 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 34,7 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 7% r./r.
W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w lutym wyniosły 14 mln zł, czyli 11% więcej niż przed rokiem. Łącznie przez styczeń i luty sprzedaż tego segmentu osiągnęła 28,2 mln zł (wzrost o 9%). Szacunkowa marża w lutym oraz średnia za łącznie dwa pierwsze miesiące br. wyniosła 38% i była w obu przypadkach niższa o 1 p.p. niż rok wcześniej. Sieć Textilmarket na koniec lutego składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. mkw., co oznacza 8% przyrost powierzchni handlowej r./r.
Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż w kanale e-commerce. W lutym przez Internet Grupa sprzedała towary za 2,3 mln zł, co oznacza 58% wzrost w porównaniu do lutego 2012 r. Narastająco w styczniu i lutym obroty sklepu internetowego wynosiły 5,1 mln zł, czyli 77% więcej niż przed rokiem.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Zobacz kolekcje marki Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Segment modowy Redanu utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.