Rynek e-commerce w Europie Północnej rozwija się bardzo dobrze, czego dowodem może być raport sporządzony przez Ecommerce Europe, europejską organizację zrzeszającą sprzedawców on-line. Zgodnie z wynikami raportu, wartość rynku e-commerce w tej części Europy w 2013 roku wzrośnie o 7,1%.
W Europie Północnej przychody z internetowej sprzedaży towarów i usług wyniosły 28,4 mld euro w 2012 r. Wartość ta do końca 2013 r. wzrosnąć ma do 31 mld euro.
Region Europy Północnej (Szwecja, Dania, Finlandia, Norwegia, Islandia i kraje nadbałtyckie) odpowiada za 9,2 % przychodów z e-handlu w Europie. Przeciętny mieszkaniec Północnej Europy wydał w 2012 r. na zakupy internetowe 2145 euro. Jest to znacznie powyżej średniej europejskiej wynoszącej 1400 euro.
Krajem, który prowadzi w tej dziedzinie jest Norwegia, gdzie mieszkańcy wydają na zakupy internetowe średnio 2981 euro, zaraz po niej jest Finlandia i Dania z wynikiem 2821 i 2868 euro. Te kraje, zaraz po Wielkiej Brytanii mają najwyższy wskaźnik wydatków na zakupy w internecie spośród wszystkich państw europejskich.
Tagi: