Grupa Media-Saturn, do której należą sklepy Media Markt i Saturn, wprowadziła do sprzedaży w swoich marketach segment marek własnych dokładnie trzy lata temu. Od tego czasu koncern odnotowuje stały wzrost zainteresowania artykułami typu private label. Przekłada się to na wprowadzanie przez sieć coraz szerszej oferty produktów. Łącznie jest to już kilkaset takich urządzeń.
-
Wzrost popularności marek własnych oraz analiza potrzeb konsumentów w branży elektroniki użytkowej spowodowały, że również w holdingu Media Saturn powstała idea oferowania produktów we wszystkich segmentach cenowych. Proponujemy urządzenia w cenie niższej niż ich rynkowe odpowiedniki, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Są one doskonałą ofertą dla klientów dysponujących mniejszym budżetem, ale stawiających duże wymagania względem niezawodności sprzętu, a także jego wyglądu – mówi Ireneusz Zygmunt, dyrektor działu zakupu Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o.
Do rozwoju rynku marek własnych przyczynia się wciąż odczuwalne spowolnienie gospodarcze. Klienci szukają oszczędności w domowym budżecie i coraz częściej sięgają po tańsze produkty. Na rynku elektroniki użytkowej marka ma niezaprzeczalne znaczenie, ale cena jest również bardzo ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy dokonywaniu wyboru. Z tego powodu produkty marek własnych są z reguły bardziej atrakcyjne cenowo od urządzeń markowych, wpisują się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków.
Tagi: