Wyniki badań Colliers International zawarte w raporcie „Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych” są jednoznaczne. Blue City jest jednym z centrów handlowych o najszerszej ofercie rozrywkowo-rekreacyjnej w Polsce.
Eksperci Colliers International przeanalizowali pod tym kątem ponad 270 centrów handlowych zlokalizowanych w osiemnastu największych ośrodkach miejskich w naszym kraju. Warszawskie Blue City i łódzka centrum zdecydowanie prowadzą w rankingu, odzwierciedlając tym samym aktualne światowe trendy. Według Colliers International dla konsumentów obecnie liczy się przyjazne i zrównoważone otoczenie, w którym robią zakupy i spędzają swój wolny czas. Oznacza to, że szczególne znaczenie ma obecnie planowanie i optymalne oraz kreatywne wykorzystanie przestrzeni przeznaczonych pod rozrywkę i rekreację w centrach handlowych.
Blue City świetnie wpasowuje się w ten trend, wykorzystując nowe technologie do urozmaicenia oferty. To tutaj znajduje się jeden z najciekawszych konceptów rozrywkowych w Polsce - pole do gry w minigolfa wzbogacone o elementy UV i 3D (Time Machine Minigolf). Centrum stawia bardzo mocno na aspekt rodzinny – dlatego na najmłodszych czeka wielka Sala Zabaw Inca Play, w której można zamówić przyjęcie urodzinowe z atrakcjami VR. Na terenie Centrum znajdują się także: miniboisko do piłki nożnej Kraina Futbolu, tor do jazdy samochodami RC ATA Świat Modeli, klub Jatomi Fitness, boisko do squasha Squash City i studio tańca Egurrola Dance Studio. Coś dla siebie znajdą też miłośnicy planszówek dzięki salonowi Graal. Na terenie Blue City znajduje się także klub Lucid, w którym regularnie organizowane są imprezy taneczne i wydarzenia.
- Dzisiaj w Blue City znajduje się wiele unikalnych konceptów rozrywkowych. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy szukać w przeszłości – budynek centrum handlowego, który zdecydował się wybudować pierwszy właściciel, był ogromny i bardzo wysoki – w sumie siedem kondygnacji. Na wyższych piętrach ciężko było umieścić regularne sklepy z odzieżą czy obuwiem, byliśmy więc zmuszeni do szukania innych rozwiązań, które miały nie tylko przynieść nam pieniądze z czynszu, ale też przyciągać ludzi. Dlatego, niejako z konieczności, wprowadziliśmy do Blue City rozrywkę i takie koncepty, na które w innych centrach handlowych zazwyczaj nie ma miejsca. Dzięki temu wyprzedziliśmy swoje czasy i obecnie, kiedy jest to modne, mamy więcej rozrywki niż ktokolwiek inny
– tak o genezie konceptu rozrywki w Centrum mówi dyrektor zarządzający Centrum, Yoram Reshef
Koncepty stałe to jednak nie wszystko – w Centrum regularnie odbywają się różnego rodzaju wydarzenia: targi, jarmarki, kiermasze, festiwale, koncerty i spotkania. Średnio co miesiąc organizowane jest duże wydarzenie specjalne dla rodzin z dziećmi, często oparte o znane i lubiane licencje. W 2017 roku motywami przewodnimi były między innymi przygody Świnki Peppy, Maszy i Niedźwiedzia oraz Strażaka Sama, w Blue City odbył się także pierwszy w Polsce LEGO® Festival.
- Wydarzeniom towarzyszy przemyślana komunikacja, której częścią jest wyróżniający się wśród komunikatów konkurencji kanał w serwisie YouTube. W ostatnich miesiącach postawiliśmy na reklamy pre-roll. Taka forma promocji bardzo dobrze sprawdza się przy promocji wydarzeń, w szczególności jeśli chodzi o nasz główny target, czyli rodziny z dziećmi. Kontynuowaliśmy także prowadzenie formatu Blue City TV – nasze filmy video na początku tego roku przestały być zwykłą relacją z eventów. Oddaliśmy głos naszym klientom, najemcom i organizatorom. W ten sposób odbiorca może poczuć się, jakby naprawdę był w centrum wydarzeń
– mówi Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City
Liczby potwierdzają, że tak prowadzona komunikacja jest receptą na sukces – dowodem na to jest wysoka pozycja we wrześniowym rankingu MUSE - kanał Blue City w serwisie YouTube osiągnął trzecie miejsce wśród centrów handlowych pod względem liczby wyświetleń.