Rośnie zadowolenie z poziomu obsługi klienta w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-02-11 | 17:47
Polscy klienci są coraz bardziej zadowoleni z jakości obsługi zapewnianej w firmach. Najmniej usatysfakcjonowani są mieszkańcy województwa lubelskiego. Najwyższym wskaźnikiem jakości obsługi może poszczycić się Kraków. Polski Program Jakość Obsługi opublikował wyniki 7. edycji corocznego badania.
W poprzednich latach różnica między polskim wskaźnikiem satysfakcji konsumentów (PCSI) a wskaźnikiem amerykańskim (ACSI, American Customer Satisfaction Index) była znacząca. W 2011 r. nasz narodowy wskaźnik był niższy o prawie 28 p.p., a w 2012 o ponad 15 p.p.
Według najnowszej edycji badania PCSI wynosi prawie 75% i traci do amerykańskiego odpowiednika 2,2 p.p. Nasz krajowy wskaźnik jest również o 3,3 p.p. niższy od brytyjskiego (UKCSI). Tak mała rozbieżność, zdaniem twórców badania, może sugerować, że firmy w Polsce wzorują się na zachodnich sąsiadach i skutecznie poprawiają jakość obsługi.
Polska traci 22,4 mld zł rocznie
22,4 mld zł – tyle tracą rocznie polskie firmy i ich konsumenci z powodu złej jakości obsługi. Okazuje się bowiem, że firmom stosunkowo łatwo udaje się polepszyć standard wyglądu miejsca obsługi sklepów, banków, restauracji, stacji paliw itd., ale nadal poprawy wymaga ludzka strona jakości obsługi. Co czwarty klient jest niezadowolony z jakości obsługi, przez co firmy tracą codziennie blisko 62 mln zł. Za tę kwotę można byłoby kupić 150 nowoczesnych karetek pogotowia. W skali roku trwonimy 10 razy więcej niż Polska wydaje na całą ochronę zdrowia i 45 razy więcej niż kosztuje utrzymanie wszystkich szpitali w naszym kraju.
Słabo w województwie lubelskim
Najniższej jakości obsługi spodziewać się mogą konsumenci korzystający z produktów i usług we wschodniej i północno – wschodniej części kraju. Klienci najniżej ocenili województwo lubelskie – 68%, a niewiele wyższy wskaźnik miały województwa podlaskie, warmińsko – mazurskie, mazowieckie i pomorskie.
Duża poprawa na Śląsku
Dotychczas słabo oceniane województwo śląskie tym razem osiągnęło jeden z lepszych wskaźników – prawie 79%. Podobnie jak w poprzednich latach, najlepszą jakością obsługi poszczycić się może województwo opolskie. Wskaźnik zadowolenia klientów w tym województwie wyniósł niemal 89%. Oprócz opolskiego i śląskiego, do grupy województw o najlepszym wskaźniku jakości obsługi dołączyły jeszcze województwa: podkarpackie – ponad 77%, zachodniopomorskie – 76%, małopolskie i lubuskie – 75%.
Najlepiej w Krakowie
W rankingu największych polskich miast prym wiedzie Kraków. Co ciekawe całe województwo małopolskie w rankingu województw zajmuje dopiero piątą pozycję. Niewiele gorzej od Krakowa wypadają Katowice i Szczecin. We wszystkich tych miastach wskaźnik jakości obsługi jest nieco wyższy niż 76% i przekracza ogólnopolski wskaźnik jakości obsługi wynoszący 74,6%.
W stolicy tak sobie
Najgorzej ocenianym dużym miastem jest Lublin, który ze wskaźnikiem 65% traci do Krakowa ponad 11 p.p. Poza Lublinem najmniej usatysfakcjonowanych klientów spotkać można w Gdańsku, Warszawie i Wrocławiu. Należy jednak zauważyć, że różnica wskaźników w największych miastach nie jest duża, zdecydowanie mniejsza niż w latach poprzednich (33% w 2011, 40% w 2012).
Gdzie najlepiej?
Jak pokazują badania Polskiego Programu Jakość Obsługi, klienci najlepiej ocenili te branże, w których firmy oferują produkty i usługi związane z rozrywką, hobby, urodą i zdrowym trybem życia. 8 na 10 klientów wysoko ocenia jakość obsługi w kinach, restauracjach, kawiarniach, perfumeriach, drogeriach i innych miejscach, w których spędza się wolny czas. Zaufanie klientów zdobyły również firmy działające w Internecie oraz te oferujące odzież i galanterie skórzaną.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-05-10 do 2014-05-25

Zobacz także

Rośnie zadowolenie z poziomu obsługi klienta w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.