Polska Rada Centrów Handlowych, w ramach 8 edycji konkursu PRCH Retail Awards wyłoniła najlepsze centra i sieci handlowe działające na rynku w minionym roku. W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która zwyciężyła także w kategorii jakość obsługi. Najlepszym nowym centrum handlowym został nowy projekt Posnania w stolicy Wielkopolski, wyróżniony został także projekt Hali Koszyki w Warszawie.
Tegoroczna finałowa Gala konkursu PRCH Retail Awards, która odbyła się 12 października w Auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej w gronie 380 przedstawicieli branży handlowej. Do tegorocznego konkursu napłynęła rekordowa w historii konkursu liczba 108 aplikacji. Jury konkursowe najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało centrum handlowemu Posnania, wyróżniona została także Hala Koszyki w Warszawie. Galeria Sfera w Bielsku-Białej wyróżniona została w kategorii najlepszego centrum handlowego, natomiast Galeria Morena w Gdańsku i Aleja Bielany we Wrocławiu docenione zostały jako centra, które najlepiej poradziły sobie z trudami rozbudowy i modernizacji.
W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która mogła pochwalić się także najlepszą obsługą klienta. Tuż za nią uplasowała się Księgarnia Autorska oraz Sephora. Wyróżnione zostały także nowe sieci handlowe, które zadebiutowały na rynku Verona oraz Folkstar.
„Niezwykle pozytywnym świadectwem dla rynku centrów i sieci handlowych jest fakt, że poddają się one ocenie ze strony ekspertów branży stając w szranki w konkursach takich jak PRCH Retail Awards. Celem konkursu jest wskazanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania i marketingu centrów i sieci handlowych. Nie ukrywamy, że proces aplikacyjny w naszym konkursie jest wymagający i złożony. Dla przykładu każde centrum zgłoszone do konkursu, przechodzi wstępny proces oceny, następnie wizytowane jest przez niezależne grono jury składające się z doświadczonych specjalistów z branży. Tym bardziej cieszy nas rekordowa liczba 108 zgłoszeń, która wzrosła o 28 aplikacji w stosunku do ubiegłego roku”
– mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
W konkursie wyłoniono również laureatów w kategoriach marketingowych centrów i sieci handlowych. Jury oceniające projekty marketingowe wyłoniło także najważniejsze wydarzenie w branży centrów handlowych, którym zostały „10 Urodziny Manufaktury” w Łodzi. Na najwyższą ocenę zasłużyły także kampanie wizerunkowe marki Deichmann-Obuwie „Deichmann x Margaret” oraz Placu Unii w Warszawie, „Miejsce Korzyści”.
Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem.
Organizatorem konkursu i Gali PRCH Retail Awards jest stowarzyszenie Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), partnerem badawczym konkursu jest firma Dekra Certification, zajmująca się między innymi profesjonalną oceną jakości obsługi klienta. PRCH od 2003 roku zrzesza firmy i osoby pracujące w branży nieruchomości centrów handlowych: zarządców, inwestorów, deweloperów, najemców, prawników, architektów, agencje PR, marketingu i inne firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 240 firm.
Nowe Centrum Handlowe Roku 2017
Kampania CSR Roku
Kampania Otwarcia Centrum Handlowego Roku 2017
Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017
Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017
Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017
Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017
Sieć Handlowa Roku 2017 - Best Performance
Kampania Wizerunkowa Sieci Handlowej Roku 2017
Jakość Obsługi Klienta Roku 2017
Nowe Centrum Handlowe Roku 2017
Centrum Handlowe Roku 2017 - Best Performance
Przebudowa/Rozbudowa/Modernizacja Centrum Handlowego Roku 2017
Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2017
Kampania CSR Roku
Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017
Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017
Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017
Magazyn Centrum Handlowego Roku 2017
Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017
Nowa Sieć Handlowa Roku 2017
Sieć Handlowa Roku 2017 - Best Performance
Kampania CSR Sieci Handlowej Roku 2017
Kampania Prosprzedażowa Sieci Handlowej Roku 2017
Magazyn Sieci Handlowej Sieci Handlowej Roku 2017
Program Lojalnościowy Sieci Handlowej Roku 2017
Jakość Obsługi Klienta Roku 2017
Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 – Rewitalizacja
Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 - Aktywizacja Lokalnej Społeczności