Do dnia 28 marca 2013 roku sklepy marki River Island były zarządzane przez spółkę z Grupy EMF, w którym to dniu spółka River Island Clothing Company nabyła 50% udziałów w spółce joint venture, tj. w spółce RI Fashion sp. z o.o., utworzonej prze Grupę EM&F oraz River Island Clothing Company. W skład Zarządu RI Fashion sp. z o.o. wchodzą 2 osoby wskazane przez Grupę EMF oraz 2 osoby wskazane przez River Island Clothing Company. Obecnie o rozwoju sieci w Polsce decydują obaj partnerzy biznesowi, którzy również wspólnie inwestują w powstawanie nowych sklepów.
-
Nowy model zarządzania marką jest korzystniejszy dla obu stron. Polski partner ma niższe koszty działania, ponieważ nie płaci prowizji franczyzowej i dzieli koszty inwestycji. Z drugiej strony River Island ma większy wpływ na zarządzanie asortymentem, co pozwala stronom szybciej zareagować na zmiany popytu związane z popularnością kolekcji czy też sezonowością. W przypadku sukcesu finansowego partnerzy biznesowi dzielą się zyskami po połowie, a w czasie gorszej koniunktury obaj pokrywają straty. Dostęp do funduszy partnera umożliwia wspólne finansowanie projektów oraz dynamizowanie rozwoju i komercjalizowanie biznesu - wyjaśnia Zuzanna Dąbrowska, General Manager River Island Russia & Poland.
Dodaje również, że wydzielenie spółki RI ze struktury Ultimate Fashion było zwieńczeniem wieloletniego, blisko 10-letniego procesu, w trakcie którego marka RI zakorzeniła się na polskim rynku, a polski team zdobywał doświadczenie i poznawał lokalne charakterystyki konsumenckie. Nowo powstała spółka ma na celu sprzedaż produktów RI, lokalne doradztwo biznesowe oraz specjalistyczne, jednak przede wszystkim realizowanie globalnej strategii marki na rynku lokalnym.
Obecnie w Polsce marka River Island posiada dziewięć sklepów. Wszystkie sklepy zlokalizowane są w dużych miastach w najpopularniejszych centrach handlowych, w bardzo dobrych lokalizacjach. Sklepy są zarządzane w modelu joint venture, zgodnie ze standardami globalnymi obejmującymi min.: takie obszary jak: client service, visual merchandising. Wszystkie sklepy pozycjonowane są według wytycznych River Island i muszą odpowiadać standardom brytyjskim. -
Wszelkie zmiany aranżacyjne wynikają ze strategii pozycjonowania marki na rynku. Wszystkie sklepy River Island mają jednolity, uspójniony wizerunek, podlegający okresowym zmianom ze względu na wewnętrzne decyzje właściciela marki. Naturalne otoczenie brandu stanową trendy w modzie - są one inspiracją i bodźcem, dzięki którym podejmujemy decyzje dotyczące zmian aranżacji. Dzięki takim zabiegom jesteśmy postrzegani przez galerie handlowe jako istotny partner - marka najbardziej pożądana, zapewniająca centrum dużą konwersję - podkreśla Zuzanna Dąbrowska.
W tym roku planowane są dwa otwarcia sklepów River Island, jednak szczegóły dotyczące lokalizacji oraz terminów nie są jeszcze znane. Jak poinformowała redakcję Galeriehandlowe.pl Zuzanna Dąbrowska, w Polsce nie zostanie uruchomiony sklep internetowy. -
Nie planujemy otwarcia sklepu internetowego na terenie naszego kraju. Jest to podyktowane globalną strategią, traktującą brytyjski sklep on line, jako jedyny kanał sprzedaży on line. Dzięki tej strategii marka organicznie wzrasta w siłę i umacnia pozycję już od 10 lat na rynku.
Zobacz salony River Island w centrach handlowych
Zobacz kolekcje River Island
Tagi: