River Island rozwija sieć w Polsce w nowym modelu zarządzania

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-07-08 | 13:32
W tym roku zmieniła się struktura zarządzania siecią River Island w Polsce. Od marca za rozwój sieci odpowiadają spółki RI Fashion sp. z o.o. oraz River Island Clothing Company. Wspólny model biznesowy ma na celu m.in. obniżenie kosztów działalności oraz efektywniejsze zatowarowanie sklepów.
Do dnia 28 marca 2013 roku sklepy marki River Island były zarządzane przez spółkę z Grupy EMF, w którym to dniu spółka River Island Clothing Company nabyła 50% udziałów w spółce joint venture, tj. w spółce RI Fashion sp. z o.o., utworzonej prze Grupę EM&F oraz River Island Clothing Company. W skład Zarządu RI Fashion sp. z o.o. wchodzą 2 osoby wskazane przez Grupę EMF oraz 2 osoby wskazane przez River Island Clothing Company. Obecnie o rozwoju sieci w Polsce decydują obaj partnerzy biznesowi, którzy również wspólnie inwestują w powstawanie nowych sklepów.

- Nowy model zarządzania marką jest korzystniejszy dla obu stron. Polski partner ma niższe koszty działania, ponieważ nie płaci prowizji franczyzowej i dzieli koszty inwestycji. Z drugiej strony River Island ma większy wpływ na zarządzanie asortymentem, co pozwala stronom szybciej zareagować na zmiany popytu związane z popularnością kolekcji czy też sezonowością. W przypadku sukcesu finansowego partnerzy biznesowi dzielą się zyskami po połowie, a w czasie gorszej koniunktury obaj pokrywają straty. Dostęp do funduszy partnera umożliwia wspólne finansowanie projektów oraz dynamizowanie rozwoju i komercjalizowanie biznesu - wyjaśnia Zuzanna Dąbrowska, General Manager River Island Russia & Poland.
Dodaje również, że wydzielenie spółki RI ze struktury Ultimate Fashion było zwieńczeniem wieloletniego, blisko 10-letniego procesu, w trakcie którego marka RI zakorzeniła się na polskim rynku, a polski team zdobywał doświadczenie i poznawał lokalne charakterystyki konsumenckie. Nowo powstała spółka ma na celu sprzedaż produktów RI, lokalne doradztwo biznesowe oraz specjalistyczne, jednak przede wszystkim realizowanie globalnej strategii marki na rynku lokalnym.
Obecnie w Polsce marka River Island posiada dziewięć sklepów. Wszystkie sklepy zlokalizowane są w dużych miastach w najpopularniejszych centrach handlowych, w bardzo dobrych lokalizacjach. Sklepy są zarządzane w modelu joint venture, zgodnie ze standardami globalnymi obejmującymi min.: takie obszary jak: client service, visual merchandising. Wszystkie sklepy pozycjonowane są według wytycznych River Island i muszą odpowiadać standardom brytyjskim. - Wszelkie zmiany aranżacyjne wynikają ze strategii pozycjonowania marki na rynku. Wszystkie sklepy River Island mają jednolity, uspójniony wizerunek, podlegający okresowym zmianom ze względu na wewnętrzne decyzje właściciela marki. Naturalne otoczenie brandu stanową trendy w modzie  - są one inspiracją i bodźcem, dzięki którym podejmujemy decyzje dotyczące zmian aranżacji. Dzięki takim zabiegom jesteśmy postrzegani przez galerie handlowe jako istotny partner - marka najbardziej pożądana, zapewniająca centrum dużą konwersję - podkreśla Zuzanna Dąbrowska.
W tym roku planowane są dwa otwarcia sklepów River Island, jednak szczegóły dotyczące lokalizacji oraz terminów nie są jeszcze znane. Jak poinformowała redakcję Galeriehandlowe.pl Zuzanna Dąbrowska, w Polsce nie zostanie uruchomiony sklep internetowy. - Nie planujemy otwarcia sklepu internetowego na terenie naszego kraju. Jest to podyktowane globalną strategią, traktującą brytyjski sklep on line, jako jedyny kanał sprzedaży on line. Dzięki tej strategii marka organicznie wzrasta w siłę i umacnia pozycję już od 10 lat na rynku.
Zobacz salony River Island w centrach handlowych
Zobacz kolekcje River Island

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-08-17 do 2013-08-18

Zobacz także

River Island rozwija sieć w Polsce w nowym modelu zarządzania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.