Grupa CDRL, notowany na GPW czołowy dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracował w kwietniu 14,8 mln zł przychodów w krajowej sieci marki Coccodrillo i 2,1 mln zł w kanale e-commerce. Oznacza to wzrost o odpowiednio 13 proc. i 27 proc. rdr.
Za nami rekordowy kwiecień – wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe w sklepach stacjonarnych i kontynuujemy wzrosty w kanale online. Choć pogoda umiarkowanie nam sprzyjała to klienci chętnie przychodzili do salonów i dokonywali zakupów. Naszą misją jest by wychodzić rodzicom naprzeciw i dostarczać dokładnie takich produktów, jakich potrzebują ich dzieci. Osiągane coraz lepsze wyniki ze sprzedaży są dowodem tego, że dobrze wypełniamy to zadanie
– mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.
Od stycznia do kwietnia 2019 roku spółka wypracowała łącznie 46,4 mln zł przychodów w polskich sklepach stacjonarnych, co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Łączna sprzedaż w kanale online wyniosła od początku roku 8,8 mln zł wobec 7,1 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrosła o 25 proc.
W całym 2018 roku Grupa CDRL osiągnęła bardzo dobre skonsolidowane wyniki finansowe. Zysk netto wyniósł w omawianym okresie 23,4 mln zł i wzrósł o ponad 80 proc. Przychody były wyższe od ubiegłorocznych o ok. 10 proc. i ukształtowały się na poziomie 251,3 mln zł. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 proc. co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 proc. EBITDA wyniosła 33,8 mln zł, a EBIT 29,0 mln zł, oznacza to wzrost o odpowiednio 16,4 proc. i 16,5 proc. Grupa znacząco obniżyła koszty finansowe, które spadły rdr o 66,5 proc. do 3,0 mln zł.
Na koniec roku 2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.
Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marki własnej Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy lub cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 6 wersjach językowych.