Redan zwiększa przychody o 10,5% w I kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-15 | 13:06
Aż o 18% wzrosła w pierwszym kwartale br. krajowa sprzedaż w sklepach porównywalnych Top Secret w ujęciu r./r. Zdaniem zarządu Redan wskazuje to na skuteczność podjętych działań i potwierdza sens działania segmentu fashion.
Zgodnie z opublikowanymi skonsolidowanymi wynikami cała Grupa Redan w ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku osiągnęła 114,5 mln zł obrotów, czyli o 10,5% więcej w niż rok wcześniej.
- Wyniki uzyskane w segmencie fashion utwierdzają nas w przekonaniu, że nastąpił pozytywny przełom w rozwoju sieci Top Secret. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z dynamicznego wzrostu sprzedaży realizowanej w kraju, gdzie osiągnęliśmy w pierwszym kwartale br. aż 18% wzrost obrotów w sklepach porównywalnych. Coraz lepsze wyniki sprzedaży części modowej są następstwem skutecznych działań w zakresie tworzenia oraz zarządzania kolekcją – podkreślił Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.
Obroty segmentu fashion zrealizowane w Polsce w I kwartale br. zwiększyły się w ujęciu r./r. o 24% do 47 mln zł. Poza rozwojem sieci handlowej decydujący wpływ na taką dynamikę miało 18% zwiększenie sprzedaży w sklepach porównywalnych Top Secret, czyli działających ponad 12 miesięcy. Działalność segmentu modowego w naszym kraju w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku zapewniła 0,3 mln zł zysku na sprzedaży, względem 0,1 mln zł straty przed rokiem. W ramach całego segmentu fashion, uwzględniającego także działalność zagraniczną, obroty w I kwartale br. zwiększyły się o 5% do 53,5 mln zł. Jednocześnie marża handlowa brutto wzrosła o 6,4% do 22,3 mln zł. -Wzrost marży w ramach całego segmentu wypracowaliśmy mimo agresywnej walki rynkowej oraz wzrostu kursu dolara, który umocnił się aż o 20%. Pozytywny wpływ na poziom marży miało także lepsze zagospodarowanie stoków, czyli wyprzedawanych artykułów z wcześniejszych kolekcji – stwierdził Bogusz Kruszyński. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu przypisane segmentowi fashion w pierwszym kwartale br. były wyższe o 9,4% i wyniosły 24,8 mln zł. -Wzrost kosztów, większy niż dynamika przychodów, związany był głównie ze wzmocnieniem zespołów projektowych przygotowujących nowe kolekcje. Więcej środków przeznaczyliśmy także na promocję marek Top Secret, Troll i Drywash. Jesteśmy przekonani, że te inwestycje przełożą się na dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży w tej części biznesu – dodał wiceprezes Redan SA. Na poziomie wyniku na sprzedaży, w całym segmencie modowym zanotowano 2,6 mln zł straty, w porównaniu do 1,8 mln zł na minusie w poprzednim roku.
Z kolei segment dyskontowy po trzech miesiącach br. zanotował 15,7% wzrost obrotów r./r. do 61 mln zł. W tym okresie marża handlowa brutto rosła nieco wolniej i poprawiła się o 12,6% do 24,5 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 19,4% do 24,1 mln zł. W efekcie wynik na sprzedaży sektora dyskontowego wyniósł 0,3 mln zł na plusie, w porównaniu do 1,5 mln zł zysku w pierwszych trzech miesiącach 2014 r.
-W części dyskontowej osiągnięte wyniki są zgodne z wewnętrznymi założeniami. Uzyskaliśmy znacznie wyższą dynamikę sprzedaży niż przyrostu powierzchni handlowej. Obroty w sklepach porównywalnych były o 4,6% wyższe niż przed rokiem. Realizowane wzrosty sprzedaży w sklepach TXM textilmarket potwierdzają, że towary oferowane klientom są przez nich dobrze odbierane i chętnie dokonują oni zakupów. Stanowi to bardzo dobry prognostyk dla przyszłych wyników – powiedział Lech Przemieniecki, prezes TXM SA.
- Wolniejszy przyrost marży w relacji do przychodów związany był z nieco późniejszym nadejściem ciepłej wiosny. W efekcie zmieniła się struktura sprzedaży. W większym stopniu zainteresowaniem cieszyły się artykuły całoroczne oraz wyprzedażowe. Zabrakło natomiast impulsu zachęcającego klientów do zakupów wiosennych wyrobów charakteryzujących się wyższą marżą – podkreślił Lech Przemieniecki. Znaczącą poprawę widać już w kwietniu i maju. -Poziom marży uzyskiwany w tych miesiącach jest już wyższy niż w analogicznym okresie minionego roku, mimo wysokiej bazy porównawczej – dodał prezes TXM SA.
Z kolei wzrost kosztów TXM w I kwartale br. wynikał z realizacji strategii nastawionej na intensywną ekspansję i rozwój. Dotyczyło to otwierania nowych placówek w kraju , ale także budowania nowych kanałów dystrybucji, w tym przede wszystkim zagranicznej sieci sprzedaży oraz rozwoju pierwszego dyskontowego sklepu on-line. Zwiększone środki wykorzystane zostały również na poprawę rozpoznawalności marki TXM textilmarket oraz pozyskanie nowych klientów. -W ten sposób inwestujemy w przyszłość. Efekty są już widoczne. Bardzo dynamicznie rozwija się sklep internetowy www.txm24.pl, który rozpoczął działanie zaledwie rok temu. W I kwartale br. zapewnił już 1 mln zł obrotów. W kwietniu sprzedaż w tym kanale przekroczyła już 0,5 mln zł. Wyniki pierwszych dni maja sugerują osiągnięcie w tym miesiącu kolejnego rekordu – zapewnił Lech Przemieniecki.
Cała Grupa Redan przez pierwsze trzy miesiące tego roku miała 114,5 mln zł obrotów, czyli 10,5% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 9,5% do 46,7 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu w I kwartale br. zwiększyły się r./r. o 14,8% do 49,8 mln zł. W efekcie od stycznia do marca br. grupa kapitałowa poniosła 3,1 mln zł straty na sprzedaży. Oznacza to spadek w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 2,4 mln zł. Na poziom wyniku netto oraz całkowitego dochodu negatywny wpływ miały zmiany kursów walut – osłabienie złotego względem dolara amerykańskiego oraz hrywny ukraińskiej wobec złotego. Spowodowało to wygenerowanie ujemnych różnic kursowych w wysokości 1,8 mln zł oraz takiej samej straty z przeliczenia sprawozdań zagranicznych jednostek zależnych na złote. W rezultacie Grupa Redan zanotowała stratę netto w wysokości 5,9 mln zł, względem 2,6 mln zł na minusie rok wcześniej. Wynik całkowity przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł -7,5 mln zł i był nieznacznie niższy niż przed rokiem (-6,9 mln zł). - Pomimo tak dużych strat z tytułu zmiany kursów walut oceniamy pozytywnie efekty wdrożenia od marca br. nowej polityki aktywnego zabezpieczania przed zmianami kursów walutowych. Dzięki temu – mimo wszystko - znacząco ograniczyliśmy negatywny wpływ tego zjawiska – stwierdził Bogusz Kruszyński.
Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM textilmarket. Spółka funkcjonuje w ramach grupy kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce grupa kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 660 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-09-12 do 2015-09-12

Redan zwiększa przychody o 10,5% w I kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.