Redan: wzrost obrotów o 12% w I kwartale 2013

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-09 | 12:00
Grupa kapitałowa Redan w I kwartale 2013 roku odnotowała wzrost obrotów o 12%. Segment modowy oferujący marki Top Secret, Troll i Drywash, urósł o 20% przede wszystkim w wyniku rozwoju sieci franczyzowej w kraju i za granicą oraz sprzedaży on-line. Grupa odnotowała jednak spadek osiąganej marży handlowej brutto.
Do 97,5 mln zł wzrosły w I kwartale 2013 r. obroty Grupy Redan, względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 41% i była niższa o ponad 3 p.p. od marży zrealizowanej w analogicznym okresie 2012 r. Poprawa obrotów Grupy to także efekt dynamicznie rozwijającej się sprzedaży realizowanej przez sklep internetowy. W I kwartale br. e-commerce zapewnił 7,6 mln zł przychodów, czyli o 64% więcej niż rok wcześniej.
 
- Po dobrym styczniu i lutym, w marcu sprzedaż nowej kolekcji była niższa od oczekiwanej, ponieważ klienci wstrzymywali się jeszcze od zakupów odzieży wiosennej. Odbiło się to na obniżeniu poziomu osiąganej marży brutto na sprzedaży, ale pozwoliło nam wyprzedać większość towarów z minionej kolekcji jesień–zima. -podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.  

W samym marcu grupa odnotowała 33,5 mln zł przychodów, czyli o 1% mniej niż rok wcześniej. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w tym miesiącu wyniosła 45% i była niższa o 1 p.p. od marży zrealizowanej w marcu 2012 r. W marcu sklepy on-line (działające w Polsce i na Ukrainie) osiągnęły 2,5 mln zł przychodów, co oznacza poprawę r./r. o 42%.

Sprzedaż artykułów pod markami Top Secret, Troll i Drywash w I kwartale br. wzrosła r./r. o 20% do 52 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 43% i była niższa o blisko 5 p.p. od ubiegłorocznej. W marcu obroty wyniosły 16,2 mln zł, czyli tyle samo co przed rokiem. Natomiast marża handlowa wyniosła 51%, co oznacza spadek o ponad 4 p.p. względem marca 2012 r. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec marca 2013 r. funkcjonowały punkty sprzedaży o łącznej powierzchni 38,2 tys. m2, co oznacza jej wzrost o 12,5% r./r. 

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w I kwartale br. wzrosły r./r. o 5% do 45,5 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 39% i była na poziomie ubiegłorocznej. W samym marcu przychody tego segmentu wyniosły 17,3 mln zł i były o 2% niższe niż w analogicznym okresie 2012 r. Szacunkowa marża handlowa sieci TextilMarket w tym miesiącu wzrosła natomiast r./r. o 1 p.p. do 40%. 

- Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w marcu następuje poprawa efektywności TextilMarketu. Modyfikujemy ofertę segmentu dyskontowego koncentrując się na wyrobach zapewniających nam wyższe marże. Zaczyna nam to już przynosić spodziewane rezultaty. – stwierdził Kruszyński. Sieć TextilMarket na koniec marca składała się z 273 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,2 tys. m2, co oznacza 5,5% przyrost powierzchni handlowej r./r. 

Zobacz salony Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Top Secret

Zobacz salony Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Troll

Zobacz kolekcje Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-05-16 do 2013-05-18

Zobacz także

Redan: wzrost obrotów o 12% w I kwartale 2013

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.