Redan: Szacunkowe dane o sprzedaży za październik i listopad

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-12 | 17:02
Grupa Kapitałowa Redan zaprezentowała wstępne wyniki skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, które narastająco po 11 miesiącach br. wyniosły 382,2 mln zł. Oznacza to 15% wzrost względem analogicznego okresu 2011 r. Marża handlowa wypracowana przez grupę była w tym okresie na poziomie 43%, czyli o ponad 2 p.p. niższym w porównaniu do poprzedniego roku.
W samym listopadzie obroty Grupy Redan wyniosły 34,8 mln zł i były o 10% wyższe niż przed rokiem. Szacunkowa marża handlowa sięgnęła 42%, czyli o 6 p.p. mniej niż w listopadzie 2011 r. Z kolei w październiku skonsolidowane obroty licząc rok do roku zwiększyły się o 10% do 44,7 mln zł. Szacunkowa marża handlowa wyniosła wówczas 44% i była o 5 p.p. niższa niż w tym samym miesiącu zeszłego roku. - Na spadek osiąganej marży handlowej decydujący wpływ miały dwa czynniki zasadniczo inne w każdym z segmentów rynku. W części modowej o wyborze klientów decyduje cena, co zmuszało nas do wprowadzenia głębszych od zakładanych przecen na oferowane przez nas produkty, natomiast w części dyskontowej szczególnie w listopadzie trwała wyprzedaż słabo rotujących towarów – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan S.A.
Segment dyskontowy
W listopadzie br. w sieci dyskontowej TextilMarket przychody ze sprzedaży wyniosły 16,9 mln zł, czyli tyle ile przed rokiem. Natomiast w październiku br. obroty tego sektora wyniosły 21,3 mln zł (wzrost r/r o 8%). Narastająco od stycznia do listopada sieć dyskontowa zapewniła 196,3 mln zł obrotów, czyli 14% więcej niż rok wcześniej. Szacunkowa marża handlowa sięgnęła 39%. i była na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Sieć Textilmarket na koniec listopada składała się z 277 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. mkw., co oznacza 13% przyrost powierzchni handlowej r/r.
- Zmiana dotychczasowej polityki otwarć – efektywnie kontrolowany przyrost sieci przy jednoczesnej redukcji nierentownych marketów, wyprzedaż słabo rotujących towarów – oraz utworzenie przestrzeni na lepszy asortyment, mają dać przestrzeń do poprawy rentowności sieci TextilMarket w przyszłym roku – komentuje Bogusz Kruszyński
Segment modowy
Wartość sprzedaży Grupy Redan na rynku modowym w listopadzie wzrosła o 22% r/r i wyniosła 18 mln zł, a w październiku było to 23,3 mln zł (wzrost o 13%). Narastająco po jedenastu miesiącach skonsolidowane obroty tego segmentu sięgają 185,9 mln zł, co oznacza poprawę o 15%. Szacunkowa wielkość marży handlowej po 11 miesiącach br. wyniosła 48%, co oznacza poziom niższy od roku poprzedniego o 5 p.p. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec listopada funkcjonowało 225 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,9 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 14% r/r.
- Likwidacja nierentownych kanałów dystrybucji oraz optymalizacja zarządzania towarem zwłaszcza w aspekcie dużego zamówienia jesienno – zimowego 2012 stanowią determinanty działań w części modowej – dodaje Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan S.A.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Zobacz kolekcje marki Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-10-19 do 2012-10-21

Zobacz także

Redan: Szacunkowe dane o sprzedaży za październik i listopad

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.