W styczniu 2014 r. szacunkowe obroty Grupy Redan, właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket wyniosły 32,6 mln zł, co oznacza 3% wzrost r./r. Przychody w tym okresie osiągnęły wyższą dynamikę od przyrostu powierzchni handlowej.
- W styczniu w skali całej Grupy zanotowaliśmy lekki wzrost obrotów licząc r./r. Co ważne tempo wzrostu przychodów było większe niż przyrost powierzchni handlowej. W podziale na segmenty początek roku był szczególnie udany dla sieci dyskontowej TextilMarket skutecznie realizującej plany rozwoju. Poprawy efektywności sprzedaży oczekujemy także w kolejnych okresach tego roku – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. –
W segmencie modowym odnotowaliśmy wprawdzie lekki spadek obrotów, ale poprawiliśmy efektywność tej części biznesu. W kraju mamy teraz więcej sklepów franczyzowych, na których zarabiamy. Zmniejszyliśmy natomiast liczbę sklepów własnych generujących większe obroty, ale ze względów kosztowych osiągających niższą rentowność. Wpływ na lekki spadek obrotów w części fashion miała też mniejsza sprzedaż zrealizowana na rynku ukraińskim. Ze względu na sytuację panującą u naszych wschodnich sąsiadów klienci wstrzymywali się z zakupami. – dodał Bogusz Kruszyński.
W styczniu 2014 r. przychody Grupy Redan wyniosły 32,6 mln zł, czyli 3% więcej niż rok wcześniej. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia handlowa sieci wyniosła 99,6 tys. mkw., co oznacza wzrost o 1% w porównaniu do stycznia 2013 r.
Sieć TextilMarket w styczniu osiągnęła obroty w wysokości 15,7 mln zł, czyli o 10% większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec stycznia składała się z 281 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. mkw., czyli niecały 1% większej niż w styczniu 2013 r.
Z kolei w sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash sprzedaż w styczniu spadła o 3% r./r. do 16,9 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,8 mln zł, czyli tyle samo co rok wcześniej. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec stycznia 2014 r. wyniosła 38,4 tys. mkw. i była na poziomie o nieco ponad 1% wyższym niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku.
Tagi: