Redan S.A.: Przychody w 2013 r. wyniosły 465,5 mln zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-01-17 | 17:31
Szacunkowe obroty Grupy Redan, właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket w całym 2013 r. wyniosły 465,5 mln zł, co oznacza 6,4% wzrost r./r. Dynamika przychodów w segmencie dyskontowym oraz fashion była na podobnym poziomie. W samym grudniu obroty Grupy były nieznacznie niższe niż rok wcześniej.
- Jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia ponad 6% wzrostu obrotów mimo utrzymania powierzchni handlowej na niezmienionym poziomie. Oznacza to uzyskanie lepszej sprzedaży w sklepach porównywalnych. To efekt optymalizacji oferty w sieci dyskontowej TextilMarket. Także w segmencie modowym widoczne już były efekty prowadzonych działań optymalizacyjnych w zakresie struktury sieci handlowej oraz dostosowania asortymentu do oczekiwań klientów. Liczymy na dalszą poprawę sprzedaży i efektywności w bieżącym roku. - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A.
Narastająco przez 12 miesięcy 2013 r. przychody Grupy Redan wyniosły 465,5 mln zł, czyli 6,4% więcej niż rok wcześniej. W samym grudniu łączne obroty sięgnęły 54,8 mln zł i były o 1% niższe niż rok wcześniej. Na koniec minionego roku powierzchnia handlowa sieci wyniosła 99,6 tys. mkw., co oznacza poziom analogiczny do końca grudnia 2012 r.
Sieć TextilMarket w grudniu osiągnęła obroty w wysokości 28,3 mln zł, czyli o 2,6% większe niż przed rokiem. Sprzedaż od stycznia do grudnia 2013 r. wyniosła 238,8 mln zł i była wyższa o ok. 6,7% r./r. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec grudnia składała się z 279 sklepów o łącznej powierzchni 60,8 tys. mkw., czyli dokładnie tyle samo co w grudniu 2012 r. - Rok 2013 nie był najszczęśliwszy dla handlu odzieżą z uwagi na długą zimę i ciepłą jesień, co zahamowało sprzedaż na przełomie sezonów. Pomimo tego TextilMarket zrealizował plany obrotu i marży z nawiązką. W 2014 roku w sieci dyskontowej rozpoczniemy kilka ciekawych projektów, które zapewnią nam dalszą poprawę efektywności sprzedaży. – podkreślił Bogusz Kruszyński.
- W segmencie fashion w minionym roku kontynuowaliśmy działania optymalizacyjne, których pełne efekty będą osiągane w bieżącym roku.  Przeprowadziliśmy restrukturyzację sieci handlowej, gdzie w miejsce nierentownych placówek zostały otwarte nowe w perspektywicznych lokalizacjach. Spodziewamy się, że w 2014 r. wszystkie kanały sprzedaży będą już rentowne. W samym grudniu zanotowaliśmy lekki spadek obrotów w tej części biznesu licząc r./r., który wynikał jednak z wysokiej bazy porównawczej. W poprzednim roku, ze względu na posiadane duże zapasy towaru już w grudniu intensyfikowaliśmy działania wspierające sprzedaż. W 2013 roku cieszyła także dynamicznie rosnąca sprzedaż bardzo perspektywicznego i jednocześnie rentownego kanału e-commerce, która w samym 2013 roku stanowiła już ponad 10% przychodów segmentu modowego. - powiedział Wiceprezes Redan S.A.
W sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash sprzedaż w grudniu spadła o 5% r./r. do 26,6 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 3,8 mln zł, co oznacza prawie 48% wzrost względem grudnia 2012 r. Narastająco, od stycznia do grudnia 2013 r., przychody ze sprzedaży segmentu fashion wyniosły 226,7 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r./r. W tym okresie handel w e-sklepach zapewnił 28,9 mln zł, czyli 38% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec grudnia 2013 r. wyniosła 38,8 tys. m2 i była na poziomie grudnia 2012 r.  
Redan poinformował, że w dniu 14 stycznia 2014 r. zostały umorzone obligacje serii E1 oraz E2 o łącznej wartości blisko 140 tys. zł. Grupa realizuje tym samym postanowienia umowy restrukturyzacyjnej, zawartej w lipcu  2013 r., w zakresie spłaty ustalonych rat zadłużenia kredytowego oraz obligacyjnego.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-04-05 do 2014-04-18

Zobacz także

Redan S.A.: Przychody w 2013 r. wyniosły 465,5 mln zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.