Szacunkowe obroty Grupy Redan, właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket w całym 2013 r. wyniosły 465,5 mln zł, co oznacza 6,4% wzrost r./r. Dynamika przychodów w segmencie dyskontowym oraz fashion była na podobnym poziomie. W samym grudniu obroty Grupy były nieznacznie niższe niż rok wcześniej.
-
Jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia ponad 6% wzrostu obrotów mimo utrzymania powierzchni handlowej na niezmienionym poziomie. Oznacza to uzyskanie lepszej sprzedaży w sklepach porównywalnych. To efekt optymalizacji oferty w sieci dyskontowej TextilMarket. Także w segmencie modowym widoczne już były efekty prowadzonych działań optymalizacyjnych w zakresie struktury sieci handlowej oraz dostosowania asortymentu do oczekiwań klientów. Liczymy na dalszą poprawę sprzedaży i efektywności w bieżącym roku. - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A.
Narastająco przez 12 miesięcy 2013 r. przychody Grupy Redan wyniosły 465,5 mln zł, czyli 6,4% więcej niż rok wcześniej. W samym grudniu łączne obroty sięgnęły 54,8 mln zł i były o 1% niższe niż rok wcześniej. Na koniec minionego roku powierzchnia handlowa sieci wyniosła 99,6 tys. mkw., co oznacza poziom analogiczny do końca grudnia 2012 r.
Sieć TextilMarket w grudniu osiągnęła obroty w wysokości 28,3 mln zł, czyli o 2,6% większe niż przed rokiem. Sprzedaż od stycznia do grudnia 2013 r. wyniosła 238,8 mln zł i była wyższa o ok. 6,7% r./r. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec grudnia składała się z 279 sklepów o łącznej powierzchni 60,8 tys. mkw., czyli dokładnie tyle samo co w grudniu 2012 r. -
Rok 2013 nie był najszczęśliwszy dla handlu odzieżą z uwagi na długą zimę i ciepłą jesień, co zahamowało sprzedaż na przełomie sezonów. Pomimo tego TextilMarket zrealizował plany obrotu i marży z nawiązką. W 2014 roku w sieci dyskontowej rozpoczniemy kilka ciekawych projektów, które zapewnią nam dalszą poprawę efektywności sprzedaży. – podkreślił Bogusz Kruszyński.
-
W segmencie fashion w minionym roku kontynuowaliśmy działania optymalizacyjne, których pełne efekty będą osiągane w bieżącym roku. Przeprowadziliśmy restrukturyzację sieci handlowej, gdzie w miejsce nierentownych placówek zostały otwarte nowe w perspektywicznych lokalizacjach. Spodziewamy się, że w 2014 r. wszystkie kanały sprzedaży będą już rentowne. W samym grudniu zanotowaliśmy lekki spadek obrotów w tej części biznesu licząc r./r., który wynikał jednak z wysokiej bazy porównawczej. W poprzednim roku, ze względu na posiadane duże zapasy towaru już w grudniu intensyfikowaliśmy działania wspierające sprzedaż. W 2013 roku cieszyła także dynamicznie rosnąca sprzedaż bardzo perspektywicznego i jednocześnie rentownego kanału e-commerce, która w samym 2013 roku stanowiła już ponad 10% przychodów segmentu modowego. - powiedział Wiceprezes Redan S.A.
W sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash sprzedaż w grudniu spadła o 5% r./r. do 26,6 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 3,8 mln zł, co oznacza prawie 48% wzrost względem grudnia 2012 r. Narastająco, od stycznia do grudnia 2013 r., przychody ze sprzedaży segmentu fashion wyniosły 226,7 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r./r. W tym okresie handel w e-sklepach zapewnił 28,9 mln zł, czyli 38% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec grudnia 2013 r. wyniosła 38,8 tys. m2 i była na poziomie grudnia 2012 r.
Redan poinformował, że w dniu 14 stycznia 2014 r. zostały umorzone obligacje serii E1 oraz E2 o łącznej wartości blisko 140 tys. zł. Grupa realizuje tym samym postanowienia umowy restrukturyzacyjnej, zawartej w lipcu 2013 r., w zakresie spłaty ustalonych rat zadłużenia kredytowego oraz obligacyjnego.
Tagi: