Grupa Kapitałowa Redan opublikowała skonsolidowane wyniki za trzeci kwartał br. Od lipca do września 2013 roku Grupa Redan wypracowała 2,9 mln zł zysku na sprzedaży. To najlepsze wyniki w porównaniu do analogicznych okresów kilku poprzednich lat. Narastająco przez 9 miesięcy br. obroty grupy wzrosły r./r. o 8,2% do 330,1 mln zł. Poprawę uzyskano w sieci dyskontowej i modowej. Segment fashion w październiku zanotował jednak pogorszenie sprzedaży, co było spowodowane opóźnieniem we wprowadzeniu nowej kolekcji. Problem zatowarowania Top Secret został już rozwiązany.
-
W porównaniu do trzecich kwartałów ostatnich kilku lat w tym roku wypracowaliśmy najlepszy wynik na sprzedaży, czyli na naszym podstawowym biznesie – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. -
Poprawę wyników osiągnęliśmy zarówno w części dyskontowej jak i modowej. Jest to efekt wdrażanych działań optymalizacyjnych. Uzyskaliśmy wzrost marży handlowej, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu kosztów bieżących – podkreślił.
Grupa Redan, właściciel popularnych marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket narastająco od początku roku miała 330,1 mln zł obrotów, czyli 8,2% więcej niż rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 6% do 140,8 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu przez pierwsze 9 miesięcy 2013 r. zmniejszyły się r./r. o 5,2% do 135,3 mln zł. W efekcie od stycznia do września br. Grupa Kapitałowa poniosła jedynie 0,5 mln zł straty netto, co było jednak wynikiem o 14,4 mln zł lepszym niż w analogicznym okresie 2012 r.
-
W segmencie marek modowych w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy br. uzyskaliśmy znaczną poprawę wyników – zauważył wiceprezes zarządu Redan S.A. Obroty segmentu fashion od stycznia do września br. zwiększyły się o 11,5% do 162,5 mln zł. Marża handlowa brutto wzrosła o 5% do 73 mln zł, a koszty sprzedaży i zarządu spadły o 7,3% do 74,5 mln zł. Na poziomie wyniku przed opodatkowaniem, w segmencie modowym zanotowano 3 mln zł straty. Oznacza to jednak poprawę o 11 mln zł względem tego samego okresu 2012 r. -
Pozytywne efekty przynosi zmiana struktury sprzedaży w kierunku rozwoju rentownych kanałów dystrybucji, a minimalizowaniu pozostałych. Finalizujemy plan zamknięcia nierentownych placówek, tak aby w przyszłym roku ten kanał nie przynosił już strat – dodał Bogusz Kruszyński. –
Jednocześnie pracujemy intensywnie nad poprawą oferty dla klientów, co będzie źródłem wzrostów sprzedaż, a tym samym wyników, w kolejnych sezonach.
W segmencie modowym w październiku grupa zanotowała jednak pogorszenie sprzedaży. Obroty spadły r./r. o 20% do 18,8 mln zł. -
To konsekwencja przede wszystkim opóźnienia we wprowadzeniu do sklepów pełnej oferty jesień/zima – stwierdził Bogusz Kruszyński. –
Pod koniec października półki sklepów Top Secret były już wypełnione bieżącą kolekcją.
-
Sieć dyskontowa TextilMarket przez ostatnie miesiące regularnie poprawia obroty w porównaniu do roku poprzedniego, i – co ważniejsze – osiąga wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych. W naszej ocenie efekty przeprowadzonej restrukturyzacji są trwałe i poprawa wyników będzie systematycznie osiągana także w kolejnych okresach - stwierdził Bogusz Kruszyński.
Po trzech kwartałach br. segment dyskontowy zanotował wzrost obrotów r./r. o 5,5% do 167,4 mln zł. W tym okresie marża handlowa brutto poprawiła się o 8% do 67,6 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu były mniejsze o 1,4% i wyniosły 59,3 mln zł. W efekcie wynik przed opodatkowaniem sektora dyskontowego wyniósł 6,6 mln zł, w porównaniu do 0,2 mln zł straty w pierwszych trzech kwartałach 2012 r.
-
Bieżące wyniki – łącznie ze sprzedażą w październiku – sieci TextilMarket wskazują, że w skali całego roku bardzo dobrze zarobimy na tym segmencie - stwierdził Bogusz Kruszyński.
Tagi: