Redan: 2,9 mln zł zysku w III kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-11-15 | 11:03
Grupa Kapitałowa Redan opublikowała skonsolidowane wyniki za trzeci kwartał br. Od lipca do września 2013 roku Grupa Redan wypracowała 2,9 mln zł zysku na sprzedaży. To najlepsze wyniki w porównaniu do analogicznych okresów kilku poprzednich lat. Narastająco przez 9 miesięcy br. obroty grupy wzrosły r./r. o 8,2% do 330,1 mln zł. Poprawę uzyskano w sieci dyskontowej i modowej. Segment fashion w październiku zanotował jednak pogorszenie sprzedaży, co było spowodowane opóźnieniem we wprowadzeniu nowej kolekcji. Problem zatowarowania Top Secret został już rozwiązany.
- W porównaniu do trzecich kwartałów ostatnich kilku lat w tym roku wypracowaliśmy najlepszy wynik na sprzedaży, czyli na naszym podstawowym biznesie – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. - Poprawę wyników osiągnęliśmy zarówno w części dyskontowej jak i modowej. Jest to efekt wdrażanych działań optymalizacyjnych. Uzyskaliśmy wzrost marży handlowej, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu kosztów bieżących – podkreślił.
Grupa Redan, właściciel popularnych marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket narastająco od początku roku miała 330,1 mln zł obrotów, czyli 8,2% więcej niż rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 6% do 140,8 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu przez pierwsze 9 miesięcy 2013 r. zmniejszyły się r./r. o 5,2% do 135,3 mln zł. W efekcie od stycznia do września br. Grupa Kapitałowa poniosła jedynie 0,5 mln zł straty netto, co było jednak wynikiem o 14,4 mln zł lepszym niż w analogicznym okresie 2012 r.
- W segmencie marek modowych w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy br. uzyskaliśmy znaczną poprawę wyników – zauważył wiceprezes zarządu Redan S.A. Obroty segmentu fashion od stycznia do września br. zwiększyły się o 11,5% do 162,5 mln zł. Marża handlowa brutto wzrosła o 5% do 73 mln zł, a koszty sprzedaży i zarządu spadły o 7,3% do 74,5 mln zł. Na poziomie wyniku przed opodatkowaniem, w segmencie modowym zanotowano 3 mln zł straty. Oznacza to jednak poprawę o 11 mln zł względem tego samego okresu 2012 r. - Pozytywne efekty przynosi zmiana struktury sprzedaży w kierunku rozwoju rentownych kanałów dystrybucji, a minimalizowaniu pozostałych. Finalizujemy plan zamknięcia nierentownych placówek, tak aby w przyszłym roku ten kanał nie przynosił już strat – dodał Bogusz Kruszyński. – Jednocześnie pracujemy intensywnie nad poprawą oferty dla klientów, co będzie źródłem wzrostów sprzedaż, a tym samym wyników, w kolejnych sezonach.
W segmencie modowym w październiku grupa zanotowała jednak pogorszenie sprzedaży. Obroty spadły r./r. o 20% do 18,8 mln zł. - To konsekwencja przede wszystkim opóźnienia we wprowadzeniu do sklepów pełnej oferty jesień/zima – stwierdził Bogusz Kruszyński. – Pod koniec października półki sklepów Top Secret były już wypełnione bieżącą kolekcją.
- Sieć dyskontowa TextilMarket przez ostatnie miesiące regularnie poprawia obroty w porównaniu do roku poprzedniego, i – co ważniejsze – osiąga wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych. W naszej ocenie efekty przeprowadzonej restrukturyzacji są trwałe i poprawa wyników będzie systematycznie osiągana także w kolejnych okresach - stwierdził Bogusz Kruszyński.
Po trzech kwartałach br. segment dyskontowy zanotował wzrost obrotów r./r. o 5,5% do 167,4 mln zł. W tym okresie marża handlowa brutto poprawiła się o 8% do 67,6 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu były mniejsze o 1,4% i wyniosły 59,3 mln zł. W efekcie wynik przed opodatkowaniem sektora dyskontowego wyniósł 6,6 mln zł, w porównaniu do 0,2 mln zł straty w pierwszych trzech kwartałach 2012 r.
- Bieżące wyniki – łącznie ze sprzedażą w październiku – sieci TextilMarket wskazują, że w skali całego roku bardzo dobrze zarobimy na tym segmencie - stwierdził Bogusz Kruszyński.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-02-11 do 2014-02-11

Zobacz także

Redan: 2,9 mln zł zysku w III kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.