W tygodniu 18. maja firma zanotowała istotny spadek liczby klientów o 15,3 proc. w porównaniu z tygodniem poprzednim. Jednocześnie wynik ten był o 5,3 proc. słabszy od analogicznego okresu w ubiegłym roku, co prawdopodobnie było wynikiem zimnej i deszczowej pogody, która zatrzymała część potencjalnych klientów w domach.
W kolejnym tygodniu 19. klienci dopisali jak rzadko, a liczba odwiedzających centra handlowe wzrosła prawie o 27 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem, dając wynik lepszy o 3,7 proc w stosunku do ubiegłego roku. Wzrost ten jednak był krótkotrwały.
Już tydzień 20. przyniósł kolejny duży spadek Indeksu Reveal Polska. Z powodu przypadającego w niedzielę dnia wolnego od handlu wynik w tygodniu 20., był bardzo mizerny, a w porównaniu z ubiegłym rokiem – aż o 12,3 proc słabszy.
Po słabym tygodniu 20. nastąpił jednak znów bardzo dobry tydzień 21., który przyniósł wzrost indeksu o blisko 20 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i o 23 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jeśli przypomnimy sobie, że w ubiegłym roku Zielone Świątki wypadły właśnie w tygodniu 21, wynik ten nie jest zaskakujący.
Cały miesiąc takiej huśtawki zakończył się umiarkowanym wzrostem liczby odwiedzających w porównaniu z Majem 2012 r. – liczba odwiedzających centra handlowe była w Maju 2013 r. o 1,3 proc wyższa niż przed rokiem. W porównaniu z Kwietniem bieżącego roku nastąpił jednak spadek liczby klientów o 3,8 proc. Dni wolne od handlu mają jak widzimy wymierny, negatywny skutek.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o firmie Raveal Polska
Tagi: