Próchnik S.A.: Spadek przychodów ze sprzedaży w 2012 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-04-01 | 10:13
Próchnik S.A. w 2012 r. prowadził działania mające na celu zwiększenie efektywności sprzedaży we własnych salonach oraz budowanie systemu dystrybucji towarów handlowych oferowanych pod markąhandlową Próchnik. Kontynuowano również proces restrukturyzacji zatrudnienia i ograniczenia kosztów działalności bieżącej spółki. Prowadzony był proces otwierania nowych salonów sprzedażowych, uzupełniany procesem likwidacji nierentownych punktów sprzedaży.
W 2012 roku nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży z wartości osiągniętej w 2011 r. tj. 24,906 tys. zł do kwoty 20,822 tys. zł, co stanowi spadek o 16,4%. Był to kolejny rok z rzędu, w którym spółka notowała spadek sprzedaży (w 2011 r. o 7,5% w stosunku do 2010 natomiast w 2010 r. o 5,5% w stosunku do sprzedaży w 2009 r.). Przeprowadzona restrukturyzacja organizacji funkcjonowania przedsiębiorstwa i kosztów, pozwoliła na zmniejszenie wpływu tego niekorzystnego trendu.
Realizacja celów strategicznych i rozwój spółki skorelowany jest z koniunkturą panującą na rynkach gospodarczych. Tendencje te mają wpływ na wysokość generowanych przychodów i na wyniki finansowe osiągane przez spółkę. Zarząd zakłada, iż spółka powinna wygenerować dodatnie wyniki finansowe (zysk netto) w następnych okresach poprzez osiągnięcie odpowiedniej wysokości sprzedaży do wysokości ponoszonych kosztów bieżącej działalności oraz poprawę marż. Spółka podejmie działania zmierzające do wzrostu wartości sprzedaży poprzez zwiększenie posiadanego udziału w rynku.
 
Nowa strategia opracowywana przez obecny zarząd spółki Próchnik, zakłada odbudowę pozycji marki Próchnik na rynku mody męskiej oraz uzyskanie znaczących efektów synergii, wynikających z pozyskania prestiżowej marki Rage Age. Plan synergii zakłada uzyskanie korzyści w obszarze produkcji, logistyki, marketingu oraz projektowania kolekcji.

Zobacz salony Próchnik w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-03-16 do 2013-04-20

Zobacz także

Próchnik S.A.: Spadek przychodów ze sprzedaży w 2012 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.