Przychody ze sprzedaży spółki Prima Moda S.A. w 2014 r. wyniosły 47, 4 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to ukształtowały się na poziomie prawie 50 mln zł (dokładnie 49,6 mln zł). Poprawie o 1,1 mln zł uległ natomiast wynik netto. Spółka zanotowała mniejszą niż w roku 2013 stratę netto, która wyniosła -2,4 mln zł wobec -3, 5 mln zł w roku poprzednim.
Spółka w 2014 roku kontynuowała proces restrukturyzacji operacyjnej. Wiązało się to z zamknięciami sklepów detalicznych (7 jednostek), co przełożyło się na zmniejszenie kosztów sprzedaży o ponad 2 mln zł. Zgodnie z przyjęta strategią Prima Moda wycofała się z konceptu sklepów outletowych, a towar skumulowała w regularnych placówkach, aby przyciągnąć do nich klientów poszukujących oferty z każdego przedziału cenowego. W minionym roku miało miejsce otwarcie nowego sklepu w lubelskim centrum handlowym, który rozpoczął funkcjonowanie w lipcu 2014 r. Spółka aktualnie koncentruje się na modernizacji posiadanych placówek, szczególnie tych najważniejszych. W ocenie zarządu zamierzenia te są możliwe do realizacji. W pierwszym kwartale 2015 zrealizowano jedną modernizację.
Pomimo istotnej poprawy wyników operacyjnych i netto spółki oraz ograniczenia kosztów funkcjonowania, płynność finansowa Prima Mody jest aktualnie oparta na bieżących wpływach gotówki ze sprzedaży. Ryzykiem, jakie może mieć wpływ na dalszą kontynuację działalności jest fakt przedłużenia limitu w Banku PEKAO SA, którego termin przypada na wrzesień 2015 roku. Z kolei Raiffeisen Bank Polska przedłużył limit na okres 12 miesięcy do marca 2016.
Prima Moda S.A. prowadzi sprzedaż detaliczną obuwia damskiego i męskiego poprzez sieć własnych salonów obuwniczych. Na koniec 2014 roku sieć liczyła 32 punkty sprzedaży.
Tagi: