Celem strategicznym spółki CCC SA na lata 2013 - 2015 jest zdobycie pozycji lidera rynku obuwniczego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Do 2015 r. CCC zamierza zwiększyć swe udziały rynkowe w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a także ugruntować pozycję w Polsce.
Po pierwszych miesiącach ekspansji na nowych rynkach, którą rozpoczęto w II połowie 2013 r., zarząd spółki CCC ocenia bardzo pozytywnie uzyskane rezultaty. Kolejne otwarcia sklepów nie mają już charakteru pilotażowego i będą stanowić istotny wkład w rozwój i wyniki Grupy CCC w najbliższych latach. Kontynuacja dynamicznej ekspansji przełoży się na powiększenie w latach 2013-2015 łącznej powierzchni handlowej dwukrotnie, tj. o ok. 200 tys. mkw. netto.
Jak podkreślił Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu spółki CCC SA, podczas konferencji dnia 20 lutego br., potencjał Polski, jeśli chodzi o powierzchnię handlową, powoli się wyczerpuje. Z tego też powodu lokalizacja sklepów CCC na rynkach zagranicznych, a w szczególności w Europie Środkowej, do 2015 r. ulegnie znacznemu powiększeniu. Czechy to aktualnie drugi, zaraz po Polsce, najbardziej rentowny rynek dla CCC. Jego udziały w sprzedaży w IV kwartale 2013 r. wzrosły do 9,4% z 8,5% w analogicznym okresie 2012 r. W 2014 r. spółka zamierza zwiększyć powierzchnię handlową w Polsce i na rynkach zagranicznych o 75 tys. mkw. netto, co przekłada się w przybliżeniu na 160-170 nowych sklepów. Średnia powierzchnia sklepu wynosi obecnie ok. 500 mkw.
Tagi: