Wirtualną wizytę w Centrum Posnania umożliwiają specjalnie przygotowana aplikacja oraz gogle Oculus Rift. Dzięki nim odwiedzający mogą spacerować jej alejami, obejrzeć witryny sklepowe, a nawet wejść do środka przykładowych lokali. Pole widzenia jest w pełni sferyczne, pozwalając użytkownikowi na swobodne rozglądanie się we wszystkich kierunkach, co tworzy efekt pełnego realizmu. Posnanię można zobaczyć w różnych porach dnia i nocy, co dodatkowo podkreśla autentyczność obiektu znajdującego się obecnie w budowie.
Dzięki technologii VR można zobaczyć unikalną architekturę Posnanii w skali 1:1, tak z zewnątrz, jak i ze środka, a także zapoznać się z jej funkcjonalnościami i udogodnieniami. Wędrując po wnętrzach można poczuć atmosferę, która będzie towarzyszyła odwiedzającym Posnanię.
Wirtualna wizyta została przygotowana z myślą o wsparciu obecnych i przyszłych najemców w procesie podejmowania decyzji biznesowych. Po założeniu specjalnych gogli można obejrzeć lokale z różnych kątów widzenia. Dzięki temu można lepiej ocenić lokalizację sklepu i jego otoczenie z perspektywy klienta i na tle innych marek. Takie rozwiązanie ułatwia najemcom podjęcie decyzji o wyborze danego lokalu lub możliwie najlepszej aranżacji i ekspozycji marki.
- Stawiamy na innowacyjność i wygodę. Nasi eksperci z zespołu Apsys Lab rozwijają pionierskie rozwiązania, które będą wyróżnikiem Posnanii na tle innych obiektów w Polsce – mówił podczas konferencji Maciej Wróblewski, wiceprezes Apsys Polska.
- Technologia wirtualnej rzeczywistości zrewolucjonizuje rynek handlowy, dlatego chcieliśmy być pierwsi w jej wykorzystaniu. Jest dla nas doskonałym narzędziem budowania długofalowych relacji z obecnymi i przyszłymi najemcami. Wspieramy ich w ten sposób w podejmowaniu optymalnych decyzji biznesowych – dodaje Marek Błędowski, dyrektor handlowy i członek zarządu Apsys Polska.
Posnania będzie jednym z najbardziej innowacyjnych obiektów handlowych w Polsce i Europie Środkowej. Do dyspozycji klientów będzie m.in. funkcja geolokalizacji i mapy cyfrowe, które zapewnią łatwość poruszania się po obiekcie oraz wyszukania konkretnych marek czy miejsca parkingowego. Istotnym novum będzie wdrożenie technologii beacon, dzięki której klienci otrzymają spersonalizowane komunikaty o nowościach i specjalnych ofertach promocyjnych. Szczególną uwagę zwraca także ściana do tweetowania, za pomocą której klienci będą mogli interaktywnie komunikować się pomiędzy sobą i wrzucać na nią posty. Cała powierzchnia obiektu zostanie objęta bezpłatną siecią WiFi. Posnania stawia także na innowacje w zakresie ekologii, co już na etapie projektowym zostało potwierdzone prestiżowym brytyjskim certyfikatem BREEAM Interim z oceną „very good”. Na uczestnikach konferencji prasowej możliwość odbycia spaceru po nie istniejącym jeszcze obiekcie zrobiła ogromne wrażenie.
Aplikacja VR na Oculus Rift została wykonana przez współpracującą m.in. z Facebookiem firmę Immersion, która jest europejskim pionierem w tworzeniu oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Ta nowoczesna technologia jest oparta na silniku Unreal Engine 4, wykorzystywanym w grach komputerowych i zapewnia najwyższą jakość obrazu generowaną w czasie rzeczywistym. Umożliwiająca eksplorowanie wirtualnej rzeczywistości technologia Oculus Rift została kupiona w 2014 r. przez portal Facebook za kwotę 2 miliardów dolarów.
- Technologia wirtualnej rzeczywistości jest znakomitym wsparciem realnego biznesu. Dzięki szczegółowemu odwzorowaniu detali i animacji w wysokiej rozdzielczości można przenieść potencjalnych najemców do nieistniejącego jeszcze obiektu, co może zadecydować o najmie powierzchni handlowej – mówi Piotr Baczyński, CEO firmy Immersion.
Centrum Posnania jest obecnie największą inwestycją handlową realizowaną w Polsce i Europie Środkowej o wartości 300 mln euro. Obiekt powstaje w Poznaniu i zostanie oddany do użytku jesienią 2016 r. Głównym inwestorem jest Grupa Apsys, a generalnymi wykonawcami są firmy Eiffage i Colas.
Tagi: