Posnania w technologii wirtualnej rzeczywistości

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-09 | 15:30
Firma Apsys Polska S.A. po raz pierwszy na świecie zaprezentowała dziś podczas konferencji prasowej interaktywną wizualizację obiektu handlowego w wirtualnej rzeczywistości (VR). Najnowsza technologia umożliwia szczegółowe odwzorowanie Centrum Posnania z zewnątrz i wewnątrz oraz poznanie funkcjonalności obiektu budowanego właśnie w stolicy Wielkopolski. Na zlecenie Apsys Polska S.A. aplikację stworzyła firma Immersion.
Wirtualną wizytę w Centrum Posnania umożliwiają specjalnie przygotowana aplikacja oraz gogle Oculus Rift. Dzięki nim odwiedzający mogą spacerować jej alejami, obejrzeć witryny sklepowe, a nawet wejść do środka przykładowych lokali. Pole widzenia jest w pełni sferyczne, pozwalając użytkownikowi na swobodne rozglądanie się we wszystkich kierunkach,  co tworzy efekt pełnego realizmu. Posnanię można zobaczyć w różnych porach dnia i nocy, co dodatkowo podkreśla autentyczność obiektu znajdującego się obecnie w budowie.
Dzięki technologii VR można zobaczyć unikalną architekturę Posnanii w skali 1:1, tak z zewnątrz, jak i ze środka, a także zapoznać się z jej funkcjonalnościami i udogodnieniami. Wędrując po wnętrzach można poczuć atmosferę, która będzie towarzyszyła odwiedzającym Posnanię.
Wirtualna wizyta została przygotowana z myślą o wsparciu obecnych i przyszłych najemców w procesie podejmowania decyzji biznesowych. Po założeniu specjalnych gogli można obejrzeć lokale z różnych kątów widzenia. Dzięki temu można lepiej ocenić lokalizację sklepu i jego otoczenie  z perspektywy klienta i na tle innych marek. Takie rozwiązanie ułatwia najemcom podjęcie decyzji o wyborze danego lokalu lub możliwie najlepszej aranżacji i ekspozycji marki.
- Stawiamy na innowacyjność i wygodę. Nasi eksperci z zespołu Apsys Lab rozwijają pionierskie rozwiązania, które będą wyróżnikiem Posnanii na tle innych obiektów w Polsce – mówił podczas konferencji Maciej Wróblewski, wiceprezes Apsys Polska.
- Technologia wirtualnej rzeczywistości zrewolucjonizuje rynek handlowy, dlatego chcieliśmy być pierwsi w jej wykorzystaniu. Jest dla nas doskonałym narzędziem budowania długofalowych relacji z obecnymi i przyszłymi najemcami. Wspieramy ich w ten sposób w podejmowaniu optymalnych decyzji biznesowych – dodaje Marek Błędowski, dyrektor handlowy i członek zarządu Apsys Polska.
Posnania będzie jednym z najbardziej innowacyjnych obiektów handlowych w Polsce i Europie Środkowej. Do dyspozycji klientów będzie m.in. funkcja geolokalizacji i mapy cyfrowe, które zapewnią łatwość poruszania się po obiekcie oraz wyszukania konkretnych marek czy miejsca parkingowego. Istotnym novum będzie wdrożenie technologii beacon, dzięki której klienci otrzymają spersonalizowane komunikaty o nowościach i specjalnych ofertach promocyjnych. Szczególną uwagę zwraca także ściana do tweetowania, za pomocą której klienci będą mogli interaktywnie komunikować się pomiędzy sobą i wrzucać na nią posty. Cała powierzchnia obiektu zostanie objęta bezpłatną siecią WiFi. Posnania stawia także na innowacje w zakresie ekologii, co już na etapie projektowym zostało potwierdzone prestiżowym brytyjskim certyfikatem BREEAM Interim z oceną „very good”. Na uczestnikach konferencji prasowej możliwość odbycia spaceru po nie istniejącym jeszcze obiekcie zrobiła ogromne wrażenie.
Aplikacja VR na Oculus Rift została wykonana przez współpracującą m.in. z Facebookiem firmę Immersion, która jest europejskim pionierem w tworzeniu oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Ta nowoczesna technologia jest oparta na silniku Unreal Engine 4, wykorzystywanym w grach komputerowych i zapewnia najwyższą jakość obrazu generowaną w czasie rzeczywistym. Umożliwiająca eksplorowanie wirtualnej rzeczywistości technologia Oculus Rift została kupiona w 2014 r. przez portal Facebook za kwotę 2 miliardów dolarów.
- Technologia wirtualnej rzeczywistości jest znakomitym wsparciem realnego biznesu. Dzięki szczegółowemu odwzorowaniu detali i animacji w wysokiej rozdzielczości można przenieść potencjalnych najemców do nieistniejącego jeszcze obiektu, co może zadecydować o najmie powierzchni handlowej – mówi Piotr Baczyński, CEO firmy Immersion.
Centrum Posnania jest obecnie największą inwestycją handlową realizowaną w Polsce i Europie Środkowej o wartości 300 mln euro. Obiekt powstaje w Poznaniu i zostanie oddany do użytku jesienią 2016 r. Głównym inwestorem jest Grupa Apsys, a generalnymi wykonawcami są firmy Eiffage i Colas.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-08-02 do 2015-08-02

Posnania w technologii wirtualnej rzeczywistości

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.