W 2012 roku sieć Intersport Polska S.A. z działalności podstawowej prowadzonej w specjalistycznych sklepach sportowych wypracowała o 13,2% wyższy obrót w stosunku do 2011 roku, zaś łącznie z dodatkową sprzedażą prowadzoną na stadionach i strefach kibiców podczas turnieju EURO spółka osiągnęła aż o 20,1% lepsze przychody, niż w roku 2011.
Według wstępnych szacunków finansowych Spółka Intersport Polska S.A. wypracowała w 2012 roku łączny przychód netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 233.003 tys. zł, co stanowi wzrost o 20,1% w stosunku do ubiegłego roku - z czego :
- na działalności podstawowej spółka wypracowała obrót w wysokości 219.680 tys. zł,
czyli o 13,2% więcej niż w roku 2011 (było: 194.079 tys. zł);
- na wydzielonych stoiskach sprzedażowych na stadionach i strefach kibiców podczas turnieju EURO, spółka osiągnęła obrót w wysokości 13.323 tys. zł.
Narastająco w okresie od stycznia do grudnia 2012 roku Spółka wypracowała zysk brutto
w wysokości 1.022 tys. zł, wobec straty brutto na poziomie 14.847 tys. zł odnotowanej w roku 2011. EBITDA osiągnięta przez spółkę w roku 2012 wyniosła 10.312 tys. zł, wobec EBITDY w wysokości minus 4.788 tys. zł uzyskanej w roku 2011.
Zdaniem Zarządu Intersport Polska S.A. poprawa wyników finansowych w 2012 roku jest głównie rezultatem zdecydowanej poprawy wyników na porównywalnych salonach oraz korzystnego efektu Euro, który był dla spółki dodatkowym motorem sprzedaży.
W 2012 roku sieć Intersport Polska S.A. uruchomiła dwa nowe salony w Gorzowie Wielkopolskim i Kielcach oraz zamknęła jeden salon w Krakowie. Łącznie sieć sprzedaży została powiększona o 6% w stosunku do 2011 roku.
Szczegółowy raport finansowy za rok 2012 zostanie opublikowany w dniu 21 marca 2013 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.
Zobacz sklepy Intersport w centrach handlowych
Tagi: