Ponad 500 tys. klientów internetowej galerii handlowej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-27 | 12:04
Kilka miesięcy temu polski Internet wzbogacił się o nowy, oryginalny projekt e-commerce – GaleriaMarek.pl. Ideą przyświecającą uruchomieniu serwisu była próba przeniesienia koncepcji tradycyjnej galerii handlowej do Internetu. Pomysłodawcą i założycielem GaleriaMarek.pl jest Marketing Investment Group – spółka z ponad 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży produktów modowych na polskim rynku. MIG jest właścicielem salonów Sizeer, Timberland, Umbro, 50 style, wyłącznym dystrybutorem na Polskę marek Timberland i Umbro oraz linii obuwniczej Lacoste.
Oryginalny koncept oferuje klientom przyzwyczajonym do galeryjnego modelu dokonywania zakupów, możliwość realizacji swoich wzorców zachowań w świecie on-line. Nawigacja w serwisie zorganizowana jest w oparciu o formułę odwiedzania salonów monobrandowych, a każdy e-salon posiada własny unikalny wygląd spójny z wystrojem sklepów realnych. W odróżnieniu od zakupów w tradycyjnej galerii w GaleriaMarek.pl klient otrzymuje wspólny koszyk zakupowy i może dokonać jednej płatności za zakupy przeprowadzone w różnych salonach.
Na starcie, do projektu zaproszone zostały światowe brandy oferujące obuwie, odzież oraz akcesoria z kategorii szeroko pojętego sport-style. Obecnie swoje salony w GaleriaMarek.pl posiadają np: Nike, Reebok, Puma, adidas, Ecco, Timberland, Converse czy Bench, a następne miesiące mają zaowocować pojawieniem się w projekcie nowych pasaży handlowych grupujących marki z innych kategorii modowych. Docelowo koncept otworzy również swoje podwoje dla sieci nie związanych z asortymentem ubraniowym.
Jednym z podstawowych celów serwisu jest kreowanie w Polsce pełnowartościowego segmentu rynku e-commerce. W odróżnieniu od wielu popularnych ostatnio konceptów ukierunkowanych na oferowanie produktów z wysokim rabatem (deprecjonujących marki) GaleriaMarek.pl stawia na spójną z sieciami offline politykę asortymentową i marketingową. Produkty oferowane są klientom zgodnie z cyklami cenowymi obowiązującymi w tradycyjnych galeriach handlowych (okresy regularnych cen na nowe kolekcje, okresy wyprzedażowe). Serwis jest także miejscem umożliwiającym poszczególnym brandom informowanie o ich filozofii, bieżących aktywnościach, czy lokalizacji sklepów stacjonarnych. GaleriaMarek.pl to doskonały pomysł na nowy, maksymalizujący wolumen sprzedaży kanał dotarcia do klienta, uzupełniający sieć tradycyjnych placówek detalicznych.
Koncept jest także doskonałym narzędziem marketingowym pozwalającym markom skutecznie stymulować wzrost sprzedaży w sieci placówek stacjonarnych. Jak pokazują badania około 80% klientów poprzedza zakup produktów w tradycyjnym kanale aktywnościami wykonywanymi w Internecie (wyszukiwanie produktów, poszukiwanie informacji o produkcie) tzw. efekt „ROPO” (Research Online, Purchase Offline). Tym samym serwis jako miejsce prezentacji aktualnych, pełnych ofert asortymentowych marek, buduje ich obecność w miejscach i momentach oczekiwanych przez klienta. Co więcej może on być także wizytówką brandu prezentując unikatowe, wizerunkowe produkty, niedostępne sklepach stacjonarnych. Jednym z podstawowych czynników dotychczasowego sukcesu GaleriaMarek.pl jest e-marketing. Duże środki finansowe przeznaczane są na budowanie wśród internautów świadomości konceptu i marek w nim obecnych (kampanie osłonowe, google adwords, obecność w social media, własny blog).
O zadowolenie klientów dokonujących zakupów w GaleriaMarek.pl dba wykwalifikowany sztab specjalistów (konsultanci BOK, specjaliści ds. e-commerce, marketingu, SEO/SEM, social media, logistyki, graficy, fotografowie, styliści etc.) Koncept kładzie bardzo duży nacisk na wizerunkowość, wysoką jakość prezentacji produktów oraz obsługi klientów.
GaleriaMarek.pl zbudowana jest w oparciu o bardzo zaawansowaną, dedykowaną platformę e-commerce, wykorzystującą nowinki technologiczne. Projekt nie posiada odpowiednika na rynku polskim, a twórcom projektu nie udało się odnaleźć  równie innowacyjnego  rozwiązania zbudowanego w oparciu o podobną koncepcję w światowych zasobach Internetu. Wprawdzie koszt przygotowania platformy technologicznej zbliża się już do pułapu 1 mln zł to cały czas czynione są kolejne inwestycje wpływające na rozwój funkcjonalny serwisu.
Pomimo tego, że koncept istnieje na rynku zaledwie kilka miesięcy progi Galerii przekroczyło już ponad 500 tys. klientów, a grono lojalnych użytkowników serwisu powiększa się z każdym miesiącem. Projekt notuje ciągłe wzrosty we wszystkich kluczowych statystykach e-commerce. Biorąc pod uwagę konsekwentne poszerzanie oferty produktowej przyszłość konceptu rysuje się niezwykle optymistycznie
W najbliższym czasie do udziału w przedsięwzięciu GaleriaMarek.pl zapraszane będą kolejne marki posiadające salony w stacjonarnych galeriach handlowych. Serwis rozwijany będzie jako platforma wspierająca model sprzedaży multichannelowej, spójny z prowadzonymi realnie konceptami detalicznymi obecnymi w centrach handlowych.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-11-17 do 2012-12-09

Zobacz także

Ponad 500 tys. klientów internetowej galerii handlowej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.