W tym roku sieć marketów „dom i ogród” pod nazwą „PSB-Mrówka” powiększyła się o 10 placówek w Polsce. Sklepy zostały otwarte w: Tomaszowie Mazowieckim, Jaśle, Biskupcu, Dąbrowie Tarnowskiej, Myślenicach, Przysuchej, Złotoryi, Żychlinie, Hoczwi i Sadownem. Obecnie sieć sklepów PSB-Mrówka i Mini-Mrówka liczby 190 obiektów. Do końca roku planowane jest uruchomienie jeszcze ponad 20 marketów.
Mrówki są obecnie najliczniejszą siecią detaliczną sektora dom i ogród w Polsce. Funkcjonują głównie w miastach powiatowych, ale także w miejscowościach gminnych pod nazwą „Mini-Mrówka”. Mini-Mrówki to sklepy o powierzchni mniejszej niż 800 m kw., aktualnie działa 47 takich obiektów. Łączna powierzchnia sprzedaży wszystkich sklepów wynosi ponad 210 tys. m kw. Przychody Mrówek w ciągu 3 m-cy 2015 r. wyniosły ponad 215 mln zł i były o 30% wyższe niż rok temu. Zaś przychody w całym 2014 r. osiągnęły pułap ponad 1 mld zł.
Pierwsze Mrówki powstały 13 lat temu, ale wyraźne przyspieszenie rozbudowy sieci nastąpiło w 2009 roku – w poszczególnych sezonach uruchamiano od 20 do ponad 30 sklepów. W 2015 roku planowane jest powiększenie sieci o ponad 30 marketów. Do tej pory polskie firmy kupieckie, prowadzące Mrówki, wydały łącznie ponad 1,1 mld zł na budowę i wyposażenie tych marketów.
Tagi: