Oferta polskiej sieci sprzedaży e-SmokingWorld, która jest niekwestionowanym liderem na krajowym rynku papierosów elektronicznych, staje się coraz bardziej popularna na rynkach zagranicznych. Jak wynika ze wstępnych danych, tylko w segmencie e-commerce w okresie I-IV kwartału 2013 polska firma odnotowała m.in. blisko 4-krotny wzrost sprzedaży internetowej dla klientów z Holandii. 3-krotnie wzrosła liczba internetowych klientów z Rosji i Ukrainy, dokonujących zakupy w sieci e-SmokingWorld. Jeśli chodzi o platformy zakupowe, nastąpił 3-krotny wzrost zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych.
Należąca do Grupy CHIC sieć e-SmokingWorld posiada w Polsce ponad 1.000 sklepów specjalistycznych. Jest jednym z liderów na europejskim rynku e-papierosów, właścicielem m.in. marek Volish, Mild, Provog, Cottien, P1.
-
Jesteśmy krok przed konkurencją. Skutecznie wdrażamy projekty rozwojowe w zakresie technologii, marketingu i ekspansji na rynkach zagranicznych. W styczniu tego roku planujemy uruchomienie europejskiego centrum logistycznego w Ostrzeszowie. Na początku III kwartału 2014 powinna powstać sieć naszych sklepów specjalistycznych w Holandii. Niestety, planowane w przyszłym roku inwestycje na Ukrainie wstrzymujemy ze względu na niestabilną sytuację polityczną w tym kraju - mówi Patryk Urban, członek zarządu Grupy CHIC.
Obecna wartość globalnego rynku e-papierosów jest szacowana na około 2 mld euro. Analitycy obserwujący rynek elektronicznych papierosów przewidują, że w ciągu 10 lat może on objąć swoim zasięgiem rynek tradycyjnych papierosów wart 700 mld dolarów. Według prognoz analityków tylko do roku 2017 wartość tego rynku wzrośnie blisko pięciokrotnie - do 10 miliardów dolarów.
Tagi: