Narastająco, od stycznia do marca 2015 roku, sieć Intersport Polska S.A. wypracowała zysk brutto w wysokości 1 076 tys. zł, czyli o 107,3% lepiej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 519 tys. zł), głównie dzięki poprawie marży oraz zmniejszeniu kosztów na porównywalnych sklepach.
Pozytywny wpływ na marżę miał fakt, iż w IQ br. sieć Intersport Polska nie przeprowadzała pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Na dzień 31 marca 2015 roku Spółka zmniejszyła r/r zapas magazynowy towarów zimowych. Jednocześnie w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży.
Sukcesem Spółki jest podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Mniejsze obroty związane są z niższą sprzedażą towarów zimowych. W IQ 2015 roku sieć Intersport Polska osiągnęła łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 56 012 tys. zł, podczas gdy w IQ 2014 roku obroty Spółki były na poziomie 59 771 tys. zł.
Narastająco, od stycznia do marca 2015 roku, wartość EBITDA wyniosła 2 972 tys. zł, czyli o 12,5 % więcej, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 2 641 tys. zł).
Tagi: