Blisko 3,5 tysiąca uczniów wzięło udział w 12. edycji programu Tesco dla Szkół organizowanego przez sieć sklepów Tesco Polska. Szkoły podstawowe i gimnazjalne stanęły do walki o nowoczesny sprzęt multimedialny, angażując całe społeczności do edukacji na temat zdrowego żywienia. Ten wielki kulinarny eksperyment przyniósł doskonałe efekty – zwiększył zaangażowanie i wiedzę dzieci oraz zniósł nierówności edukacyjne dotyczące kulinarnej wiedzy.
Tesco dla Szkół to program edukacyjny, który już od 12 już lat niesie pomoc dla polskich szkół, fundując im nowoczesne wyposażenie dydaktyczne i stwarzając nauczycielom okazję do pracy projektowej nad tematami istotnymi społecznie, jak ekologia i zdrowe żywienie. W tegorocznej edycji nagrodzonych zostało 26 szkół, które zdobyły 10 nowoczesnych pracowni multimedialnych, a także 16 zestawów wyposażenia szkolnej sali kinowej.
Każda edycja Tesco dla Szkół podejmuje ważną społecznie kwestie. W tym roku to odpowiedź na problem braku odpowiedniej edukacji kulinarnej. Według badań „Kulinarni odkrywcy” (MillwardBrown na zlecenie Tesco dla Szkół) polskie dzieci nie są samodzielne w kuchni. Brak wiedzy i umiejętności najczęściej daje w efekcie niezdrowy sposób odżywiania. Celem tegorocznej edycji było przekonanie rodziców i edukatorów, że kluczowe jest wspólne odkrywanie kulinarnego świata już od najmłodszych lat .
Główną częścią programu był konkurs filmowy, który ruszył 1 września i trwał do marca 2015 roku. Zadanie konkursowe polegało na nakręceniu 2-minutowego filmiku przekonującego, że gotowanie to kreatywna i ciekawa zabawa, a następnie wypromowanie swojej pracy konkursowej.
Platformą komunikacji była strona programu Tesco dla Szkół, na której zamieszczone zostały wszystkie informacje o konkursie, jak również materiały edukacyjne, z których mogły korzystać szkoły. W tym roku – dzięki wprowadzaniu na platformę grywalizacji - o atrakcyjne nagrody mógł powalczyć każdy. Ponad 100 tys. użytkowników wykonywało misje, zadania i zbierało punkty, które następnie można było zamienić na nagrody (gry planszowe, tablety, ekspresy do kawy i wiele innych). W sumie użytkownicy do tej pory wykonali ponad 2,5 miliona zadań. Edukacja poprzez zabawę na platformie wciąż trwa.
Badanie ewaluacyjne, przeprowadzone przez MillwardBrown, wykazały, że konkurs pozwolił dzieciom rozwinąć umiejętności kulinarne w tempie szybszym niż wśród rówieśników nieobjętych programem, a przede wszystkim – zniósł nierówności edukacyjne w zakresie kulinarnej wiedzy. Po pierwsze, doprowadził do zaangażowania chłopców w prace w kuchni – aż 41% (w porównaniu z 30% w całej populacji) oraz zachęcił do rozwijania kulinarnych pasji dzieci poniżej 12 r.ż., zwykle niezapraszane do kuchni. Konkurs celnie zaadresował również problemy w grupie nastolatków i pomógł przeciwdziałać poważnemu trendowi zniechęcenia do gotowania, jaki występuje wśród gimnazjalistów. Uczniowie po udziale w konkursie Tesco dla Szkół nie tylko więcej potrafią, ale też co trzeci o wiele chętniej angażuje się w gotowanie w domu. Warto również podkreślić, że – jak pokazują badania MillwardBrown – kulinarne umiejętności wśród najmłodszych mają bezpośrednie przełożenie na ich sposób odżywiania się i zdrowy tryb życia.
Tagi: