Dobiega końca I runda programu „GammaRebels powered by Poczta Polska”, w ramach którego Poczta Polska udostępniała swoją infrastrukturę, doświadczenie i zasoby młodym kreatywnym przedsiębiorcom. Jakie są efekty tej synergii, można było się przekonać podczas Demo Day, spotkania podsumowującego rezultaty dotychczasowej współpracy.
Swoje projekty zaprezentowało 9 start-upów, które zostały wybrane spośród 80 zgłoszeń. Przygotowane przez nich rozwiązania najlepiej wpisywały się w strategię Pocztę Polskiej i poszczególne etapy łańcucha e-commerce. Na spotkaniu goście mogli przekonać się, jak w praktyce działa automat Pacomatic, budka telemedyczna czy czujnik sprawdzający, ile listów zostało wrzuconych do skrzynki.
Poczta chce nie tylko korzystać z nowych rozwiązań, ale też uczestniczyć w ich kreowaniu. Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w programie GammaRebels, dzięki któremu mogliśmy poznać młodych polskich innowatorów. Pracowaliśmy wspólnie nad tym, jak szybciej i wygodniej doręczać paczki, jak lepiej poznać zdanie naszych klientów a nawet pomagaliśmy w tworzeniu polskiej kapsuły Hyperloop
– mówi Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.
Młodzi przedsiębiorcy spędzili ostatnie miesiące na przeprowadzeniu pilotaży swoich projektów. Przez cały czas mogli liczyć na wsparcie merytoryczne oraz finansowe, w ramach środków programu Scale UP! realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Teraz Poczta Polska zdecyduje, które z projektów niosą dla niej największą wartość biznesową i powinny zostać wdrożone w pełnej skali.
Poniżej projekty 9 start-upów: