Z roku na rok coraz więcej Polaków korzysta z możliwości przekazania 1% swojego podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Cały czas jest jednak sporo osób, które mogłyby w ten sposób wspierać fundacje i stowarzyszenia. Dlatego właśnie Lidl już po raz piąty realizuje kampanię informacyjną pod hasłem „Mały procent, wielka pomoc”, której celem jest zwiększanie świadomości społecznej w tym zakresie.
Możliwość przekazywania 1% podatku z każdym rokiem budzi coraz większe zainteresowanie, dzięki czemu wzrasta liczba podatników decydujących się na taką formę wsparcia organizacji pozarządowych. Na wrastającą świadomość i zaufanie Polaków do tej formy wspierania organizacji pożytku publicznego duży wpływ mają przeprowadzane cyklicznie akcje informacyjne. „Mały procent, wielka pomoc” to kampania informacyjna prowadzona przez Lidl w ramach szerszych działań, które sieć realizuje pod hasłem „W trosce o lepsze jutro”. Lidl poprzez współpracę z organizacjami pożytku publicznego oraz zachęcanie Polaków do przekazania na ich rzecz 1% podatku angażuje w działania dobroczynne nie tylko klientów sieci, ale także jej pracowników.
Organizacje o szerokim zasięgu i spektrum działania, z którymi w ramach kampanii „Mały procent, wielka pomoc” współpracuje firma Lidl, to Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, Federacja Polskich Banków Żywności, a także Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi i Stowarzyszenie „SOS Wioski Dziecięce”.
- Obserwujemy systematyczny wzrost liczby chętnych do niesienia pomocy, co bardzo nas cieszy, ponieważ zyskują na tym przede wszystkim podopieczni naszej Fundacji. Środki, które uda nam się pozyskać z 1%, przeznaczymy na refundację kosztów leczenia, rehabilitacji, zakupu sprzętu medycznego i lekarstw dla chorych i niepełnosprawnych dzieci oraz na zapewnienie im bezpłatnej rehabilitacji w naszych trzech ośrodkach – mówi Stanisław Kowalski, prezes Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.
Fundusze pozyskane dzięki akcji 1% są także nieocenianą pomocą dla Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu –
Dzięki wsparciu podatników możemy prowadzić badania nad nowoczesnymi rozwiązaniami, ratującymi życie dzieciom z chorobami serca. Dlatego tak ważna jest dla nas każda zebrana złotówka – komentuje dr Jan Sarna, dyrektor generalny Fundacji.
- Rozliczając się z podatku, warto pamiętać o tym, że w prosty sposób można komuś pomóc. Choć może się wydawać, że kwota stanowiąca 1% naszego podatku jest niewielka, nie należy bagatelizować tego, jak dużą wartość stanowi ona dla organizacji pożytku publicznego – przekonuje Patrycja Kamińska, PR manager Lidl Polska.
Szczegóły akcji dostępne są na stronie internetowej w zakładce „Odpowiedzialność społeczna”, a także na facebookowym profilu firmy Lidl.
Tagi: