Przed nami 22. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku Lidl już po raz piąty wspiera fundację, organizując w swoich sklepach zbiórkę pieniędzy, która trwa cały tydzień poprzedzający Wielki Finał. We wszystkich sklepach sieci od wtorku, 7 stycznia można dołączyć do zbiórki napełniając jedną z ponad 10 tys. specjalnych skarbon Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i otrzymać charakterystyczne czerwone serduszko.
Jak dotąd, przez 4 lata wspólnego grania dzięki zaangażowaniu klientów, pracowników i wsparciu zarządu sieci Lidl, udało się zebrać i przekazać fundacji 5,6 mln zł. Tegorocznym celem zbiórki pod hasłem "Na ratunek" jest zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów.
Tradycyjnie w drugą niedzielę stycznia tysiące wolontariuszy wyjdzie na ulice, by wspomóc fundację WOŚP w zbiórce pieniędzy przeznaczonych na zakup najnowocześniejszego sprzętu medycznego dla polskich szpitali. Finał WOŚP to jednak nie jedyny dzień, w którym można przekazać pieniądze do kolorowej puszki. W ramach kolejnej, piątej już edycji współpracy Lidl z WOŚP, cały tydzień poprzedzający Wielki Finał, klienci sklepów będą mogli wspierać fundację podczas codziennych zakupów. Skarbony WOŚP będą czekały w każdym z ponad 500 sklepów Lidl w całej Polsce. -
Dzięki organizowanej przez sieci Lidl zbiórce trwającej przez cały tydzień, możemy dotrzeć z Orkiestrą do większej liczby osób, a tym samym zebrać wyższą kwotę na niezbędny dla polskich szpitali sprzęt - komentuje Jurek Owsiak.
Do tej pory, dzięki hojności swoich klientów i pracowników oraz wsparciu zarządu firmy, Lidl przekazał na rzecz fundacji WOŚP 5,6 mln zł. Taka kwota pozwala na zakup np. 37 inkubatorów, których nadal brakuje w wielu placówkach. W tym roku celem zbiórki jest zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej, np. wielonarządowych tomografów komputerowych, radiologicznych stacji diagnostycznych, aparatów USG i RTG. Podobnie jak podczas ostatniego Finału, część kwoty zostanie przekazana na wyposażenie szpitali geriatrycznych i zakładów opiekuńczo-leczniczych.
-
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy na stałe wpisała się w świadomość ogromnej części Polaków. To wydarzenie, które angażuje wiele osób i wzbudza tyle pozytywnych emocji. Cieszymy się że Lidl po raz kolejny może aktywnie włączać swoich klientów i pracowników w zbiórkę pieniędzy. Wierzymy, że i tym razem dadzą wyraz swojej hojności i troski o potrzebujących - komentuje Patrycja Kamińska, PR manager Lidl Polska.
Zbiórka w sklepach Lidl rozpocznie się 7 stycznia i zakończy się w dniu Wielkiego Finału - 12 stycznia o godzinie 18.00. Kilka godzin później, na antenie TVP2, przedstawiciele sieci Lidl oficjalnie podsumują tygodniową zbiórkę i przekażą czek Jurkowi Owsiakowi.
Tagi: