Pierwsze rezultaty zmiany polityki towarowej Intersport Polska

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-24 | 16:09
W 2014 roku Intersport Polska kontynuował działania mające na celu docelową poprawę wyników finansowych. Planowane zmiany obejmowały dwa obszary – zamianę grup towarowych oraz optymalizację powierzchni handlowej. W związku z powtarzającymi się ciepłymi zimami, całkowitej zmianie uległa polityka towarowa w sklepach.
Zwiększono procentowy udział całorocznych grup towarowych (tj. piłka nożna, bieganie, fitness, turystyka) w ogólnej sprzedaży, w stosunku do grup towarów zimowych (tj. narciarstwo, snowboard). Rozpoczęto stopniową zmianę poziomu zamówień, wybudowano stałe strefy w sklepach oraz rozpoczęto najtrudniejszy proces – zmianę profilu klienta. - Już dziś można mówić o „małym” sukcesie w postaci wyrównania przychodów ze sprzedaży towarów typowo zimowych i towarów całorocznych. Jeszcze kilka lat temu obroty osiągane w sezonie zimowym (I i IV kwartał każdego roku) znacząco wpływały na całoroczne wyniki sprzedaży. Obecnie tak nie jest. Zwiększenie udziału grup całorocznych w sprzedaży w 2014 roku spowodowało, iż różnice w obrotach w poszczególnych kwartałach zmniejszyły się i dzięki temu spółka znacząco ograniczyła ryzyko związane z sezonowością sprzedaży - podsumowuje Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska S.A.
Drugim obszarem, który wymagał zmian była optymalizacja powierzchni handlowej. Celem stało się zmniejszenie kosztów przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu przychodów. Ograniczyno więc powierzchnię sklepu w Łodzi (-1.587 m kw.) oraz w Gdyni (-1.396 m kw.) dostosowując je do potencjału lokalnego rynku. W zamian otwarto na dobrych warunkach finansowych nowe lokalizacje w Lublinie (883 m kw.),  Kaliszu (501 m kw.) i Olsztynie (634 m kw.). W efekcie tych działań powierzchnia sprzedaży całej sieci sklepów oraz koszty najmu zostały utrzymane na tym samym poziomie. Dodatkowo, dzięki tej zamianie powierzchni, uzyskano nowe rynki zbytu, gdyż otwarte sklepy są pierwszymi placówkami handlowymi Intersport w tych regionach.
W roku 2014 spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 217,184 mln zł, czyli na zbliżonym poziomie co w roku 2013 (było 219,891 mln zł). Większa sprzedaż towarów z grup całorocznych (ok. +20%) skompensowała spadek sprzedaży grup zimowych (ok. -20%). W tym okresie spółka odnotowała wartość EBITDA w wysokości 5,692 mln zł oraz stratę netto w wysokości 2,653 mln zł.
- W wyniku przeprowadzonych zmian jesteśmy zdeterminowani do osiągania lepszych wyników w nadchodzącym roku. Będą one wynikały z dalszego zwiększenia sprzedaży całorocznych grup towarowych (wpływ na to będzie miał również trend rosnącego zainteresowania Polaków aktywnością fizyczną), poprawy marży (na grupach całorocznych są one wyższe, niż na grupach zimowych) oraz efektu mniejszych kosztów na porównywalnych sklepach - zapowiada Artur Mikołajko.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-08-29 do 2015-08-30

Pierwsze rezultaty zmiany polityki towarowej Intersport Polska

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.