- Cieszy nas fakt, iż od kilku lat obserwujemy w Toruniu znaczny wzrost zainteresowania inwestorów rynkiem powierzchni handlowych. Miasto jest otwarte na przedsięwzięcia związane z sektorem usług, kulturą, turystyką, w tym z branżą hotelarską i handlowo-usługową – mówi Adam Zakrzewski, Dyrektor Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Torunia.
Potencjał powstającego w mieście centrum wyprzedażowego - Outletu Toruń, doceniają władze miasta, które wspierają projekt i widzą w nim pozytywny impuls do rozwoju gospodarczego.
- Inwestycja firmy Karawela, polegająca na budowie centrum handlowego Outlet Toruń, w istotny sposób wpłynie na rozwój regionu i miasta, przede wszystkim poprzez wygenerowanie nowych miejsc pracy oraz zwiększenie konkurencyjności w tym sektorze usług - komentuje Adam Zakrzewski.
- Ponadto charakter tej inwestycji dostosowany jest do potrzeb rynku. Można więc ufać, że w znaczący sposób zaspokoi potrzeby mieszkańców i poprawi poziom ich życia – dodaje.
W pierwszej fazie realizacji projektu, która potrwa około 18 miesięcy, powstanie park handlowy o powierzchni około 10 tys. mkw. GLA, natomiast druga faza obejmie realizację outletu o powierzchni 8 tys. mkw. najmu. Silne, regionalne centrum wyprzedażowe wzbogacone o park handlowy ze stacją benzynową i restauracją typu drive-through, a także wielkopowierzchniowy sklep z wyposażeniem wnętrz ma szanse przejąć rolę ponadregionalnego lidera handlu. Ponadto, połączenie centrum wyprzedażowego z parkiem handlowym wywoła wzajemną synergię obu obiektów, dzięki czemu wzrośnie odwiedzalność każdego z nich. Realizacja tak dużego projektu to także korzyści dla mieszkańców regionu o czym jest przekonany Michał Zaleski, Prezydent Torunia, który mówi:
- Cieszy mnie, iż w Toruniu powstanie duży obiekt usługowo-handlowy, który stworzy nowe miejsca pracy.
– Choć projekt Outlet Toruń prezentujemy na rynku od niedawna, to wielu kluczowych najemców już potwierdziło bardzo duże zainteresowanie otwarciem w nim swoich salonów. Dzięki temu pierwsi klienci z województwa kujawsko-pomorskiego będą mogli zrobić zakupy w outlecie już w 2015 roku – mówi Radosław Gadomski, Commercial Director, BOIG.
- Myślę, że sieci handlowe doskonale zdają sobie sprawę z potencjału sprzedażowego pięciu dużych miast znajdujących się w zasięgu Outletu Toruń, stąd tak dobre przyjęcie projektu na rynku – dodaje. Choć pierwsze plany zakładały 2016 rok jako realny termin otwarcia, dzięki wspomnianemu zainteresowaniu najemców realizowanym projektem Outlet Toruń zostanie otwarty wcześniej niż zakładał inwestor – już w 2015 roku.
Tagi: