IKEA przygląda się życiu rodzin na całym świecie oraz współpracuje z dziecięcymi psychologami. Raport na temat życia rodzinnego oraz znaczenia zabawy wykonany na zlecenie IKEA w 2010 roku pokazał, że rodzice bywają nadopiekuńczy oraz zbyt przejmują się bezpieczeństwem swoich dzieci. Dzieci natomiast oczekują zabawy oraz większej ilości czasu spędzanego z rodzicami. Aż 73% ankietowanych dzieci w wieku 7-12 lat powiedziało, że woli bawić się z rodzicami niż oglądać telewizję.
IKEA pragnie przywrócić znaczenie codziennym chwilom spędzanym z dziećmi. Chce, by rodzice pozbyli się presji i poczuli, że bycie razem z dziećmi jest najważniejsze. Jest to najnowsza odsłona długoterminowego podejścia „Ty tu urządzisz”, którym IKEA w Polsce zachęca ludzi do nieoglądania się na konwenanse i wszechobecne nakazy oraz do odważenia się bycia sobą. Firma wierzy, że Polakom spodoba się taki punkt widzenia, a jej produkty i rozwiązania ułatwią im stworzenie przestrzeni oraz wygospodarowanie czasu do bycia razem.
-
IKEA od lat wspiera rodziny z dziećmi, tworząc rozwiązania idealnie dostosowane do ich potrzeb. W tym roku chcemy jeszcze bardziej skoncentrować się na tym, co w życiu rodzinnym jest najważniejsze – na byciu razem. Wiemy, że dzieci, najważniejsi ludzie na świecie, uwielbiają spędzać czas ze swoimi rodzicami, a to, czym w danym momencie się zajmujemy, nie ma aż takiego wielkiego znaczenia, gdy robimy to wspólnie. Może to być zabawa, pieczenie ciasteczek, sortowanie skarpetek czy po prostu leżenie na sofie – każda chwila ma znaczenie. W IKEA chcemy zawsze inspirować ludzi do dokonywania pozytywnych zmian w życiu. Zachęcamy więc rodziców, aby spojrzeli na swoje życie z dziećmi i swój dom w nowy, kreatywny sposób, aby wszyscy czuli się w nim lepiej każdego dnia – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce.
Zarówno w nowym katalogu, który obowiązuje od września 2013 do lipca 2014, jak i w sklepach IKEA, Polacy znajdą mnóstwo inspirujących pomysłów i porad, jak urządzić dom, aby ułatwić rodzinie wspólne spędzanie czasu oraz uczynić codzienne życie jeszcze wygodniejszym dla wszystkich domowników. Dodatkowo nowe, niższe ceny sprawią, że urządzanie domu stanie się dla całej rodziny jeszcze większą frajdą. W katalogu nie zabrakło też wskazówek, jak żyć w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, a jednocześnie bardziej oszczędny.
IKEA nie zapomina o potrzebach rodzin z dziećmi przy aranżowaniu wnętrz swoich sklepów – chce, żeby szukanie rozwiązań dla domu stanowiło dla nich doskonałą okazję do wspólnego spędzenia czasu i dobrej zabawy. To właśnie z myślą o rodzinach z dziećmi powstają kąciki i sale zabaw dla najmłodszych czy specjalnie wydzielone miejsca w dziale dziecięcym, w których można testować zabawki i świetnie się bawić. Firma zachęca też do cieszenia się wspólnymi posiłkami w jej restauracjach, które wraz z wprowadzeniem Katalogu IKEA 2014 oferują nowe menu przygotowane z myślą o potrzebach całej rodziny, a jednocześnie skomponowane zgodnie z obecnymi trendami żywieniowymi w zakresie zbilansowanej diety.
Dystrybucja Katalogu IKEA 2014 do 4,5 miliona polskich domów rozpocznie się w poniedziałek, 26 sierpnia 2013 roku.