Nowy Empik
Dynamiczny rozwój nowych technologii oraz wzrost dostępności i popularności urządzeń mobilnych, powoduje zmianę w sposobie obcowania z kulturą, jak i jej udostępniania. Trendem globalnym jest przenoszenie sprzedaży takich kategorii jak: prasa, płyty z muzyką, filmy i gry do Internetu, z którego współczesny odbiorca kultury czerpie coraz więcej i więcej. Jednocześnie zmieniają się oczekiwania klientów wobec oferty tradycyjnych kanałów sprzedaży – sklepów stacjonarnych. Także Empik reaguje na ewoluujące zachowania i potrzeby konsumentów, a co za tym idzie – nowe tendencje w handlu, jednocześnie pozostając w zgodzie z DNA marki.
-
Koncepty handlowe ewoluują na całym świecie - kreują nowe doświadczenie w przestrzeni salonu, budują ofertę wokół kluczowych i aktualnych zainteresowań odbiorców, a sposób jej ekspozycji uwzględnia potrzeby klientów. My również przebudowujemy ofertę i format salonów, wzbogacając asortyment o nowe kategorie pozawydawnicze, ściśle powiązane z tradycyjnym asortymentem Empiku (zwłaszcza książkami), które rozwijają pasje, inspirują do dalszego rozwoju. Jednocześnie realizujemy podstawowy cel i misję Empiku - popularyzację kultury i sztuki - mówi Olaf Szymanowski, prezes Empiku.
Wśród obecnych na międzynarodowych rynkach konceptów handlowych, które stały się inspiracją dla nowej strategii Empiku, są m.in. National Geographic Store (który wzbogacił swoją ofertę o oryginalne produkty etniczne i regionalne związane z popularyzowanymi od lat przez tę sieć podróżami), jak również francuska sieć Nature et Découvertes, która swoją ofertę kieruje do miłośników przyrody i podróży, ludzi ciekawych świata.
Światy tematyczne Empiku – pogłębianie i inspirowanie zainteresowań
Współczesny odbiorca kultury coraz częściej poszukuje nie tylko konkretnego produktu, jak choćby książka, płyta z muzyką czy gra komputerowa, ale całej ich gamy, która pozwoli na eksplorację interesujących go tematów. Jako odpowiedź na ten trend Empik przygotował koncepcję tzw. światów tematycznych – grup produktów nie-wydawniczych powiązanych z poszczególnymi działami oferty książkowej – kluczowej kategorii Empiku.
-
Obecnie prezentujemy produkty w strefach tematycznych skupionych wokół zagadnień, które interesują i inspirują naszych klientów, m.in. podróże i odkrycia, nauka i natura, sztuka kulinarna, wystrój wnętrz, życie rodzinne oraz upominkowe gadżety. Chcielibyśmy, aby światy tematyczne Empiku były podróżą, która pozwoli pogłębić pola zainteresowań, a nawet odkrywać zupełnie nowe pasje - mówi Agnieszka Kasprzak, dyrektor handlowy kategorii Non-Editorial w Empiku.
Zmienia się także przesłanie marki - Empik. To ciekawe!
Nowe przesłanie Empiku „To ciekawe!” to zaproszenie do zabawy, rozwijania zainteresowań oraz wspólnego doświadczania szeroko rozumianej kultury.
-
Na nowe pasje nigdy nie jest za późno. Empik chce być miejscem, w którym będzie można je rozwijać, a nawet odkrywać. Kierujemy się potrzebami naszych Klienci wybieramy obszary i zagadnienia, które chcą zgłębiać. To one motywują ich wybory zakupowe. Empik chce towarzyszyć w podróży po świecie kultury rozumianej dużo szerzej niż literatura, muzyka czy film. Jesteśmy marką, która oferuje szerokie spektrum inspiracji, z których każdy może wziąć to, co go zainteresuje i twórczo przetworzyć w następne doświadczenie - komentuje Karolina Wyczółkowska, dyrektor marketingu w Empiku.
Empik Art Unlimited
Obok tradycyjnych albumów dotyczących sztuki czy płyt DVD z klasykami kina, od kilku miesięcy w salonach Empik można kupić produkty z kolekcji Empik Art Unlimited, która pod jednym szyldem skupia prace uznanych twórców i unikalne projekty autorskie. W ten sposób – Empik przybliża szerokiemu odbiorcy współczesną polską sztukę oraz popularne fenomeny polskiej popkultury. Kolekcje sygnowane logo Empik Art Unlimited to formy sztuki użytkowej – produkty stworzone z myślą o tych, którzy chcą obcować z kulturą i sztuką nie tylko w galeriach, kinie czy podczas lektury ulubionych książek.
W projekcie dotąd wzięli udział tak znani artyści, jak: Andrzej Pągowski, Juliusz Machulski, Maurycy Gomulicki, Joanna Sarapata, Beata Konarska, a także reprezentowana przez Michała Rusinka Fundacja Wisławy Szymborskiej. Pośród tak znakomitego grona znaleźli się także artyści młodego pokolenia: Paweł Nowik Nowicki, Michał Miszkurka i Edgar Bąk.
Kolekcje z serii Empik Art Unlimited zdążyły już zyskać zainteresowanie i sympatię klientów Empiku. – Mam świadomość, że popularność plakatu zawęża się do grupy osób interesujących się sztuką. Teraz moje prace otrzymują drugie życie. Chciałbym, aby odbiorcy przypomnieli sobie, że plakat to część naszej kultury, ale także najtańsza i najprostsza forma dekoracji ścian w mieszkaniu. A dodatkowo gadżety, torby, piny czy magnesy pozwalają delektować się ulubionymi pracami na co dzień - mówi Andrzej Pągowski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich plakacistów oraz autor jednej z kolekcji Empik Art Unlimited.
Tagi: