Nowe oblicze Empiku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-06 | 12:31
Dynamiczny rozwój nowych technologii, wzrost znaczenia Internetu, jak również zmieniające się potrzeby odbiorców szeroko pojętej kultury – są motorem ewolucji konceptów handlowych u światowych detalistów. Empik również się zmienia: przebudowuje asortyment i format salonów, wprowadza produkty pozawydawnicze, ściśle korespondujące z tradycyjną ofertą wydawniczą Empiku, organizuje ofertę w tzw. „światy tematyczne”, skupione wokół głównych zainteresowań i pasji odbiorców. Co istotne – w tych działaniach Empik sięga do swoich korzeni – stawia na znanych artystów i unikalne produkty autorskie.
Nowy Empik
Dynamiczny rozwój nowych technologii oraz wzrost dostępności i popularności urządzeń mobilnych, powoduje zmianę w sposobie obcowania z kulturą, jak i jej udostępniania. Trendem globalnym jest przenoszenie sprzedaży takich kategorii jak: prasa, płyty z muzyką, filmy i gry do Internetu, z którego współczesny odbiorca kultury czerpie coraz więcej i więcej. Jednocześnie zmieniają się oczekiwania klientów wobec oferty tradycyjnych kanałów sprzedaży – sklepów stacjonarnych. Także Empik reaguje na ewoluujące zachowania i potrzeby konsumentów, a co za tym idzie – nowe tendencje w handlu, jednocześnie pozostając w zgodzie z DNA marki.
- Koncepty handlowe ewoluują na całym świecie - kreują nowe doświadczenie w przestrzeni salonu, budują ofertę wokół kluczowych i aktualnych zainteresowań odbiorców, a sposób jej ekspozycji uwzględnia potrzeby klientów. My również przebudowujemy ofertę i format salonów, wzbogacając asortyment o nowe kategorie pozawydawnicze, ściśle powiązane z tradycyjnym asortymentem Empiku (zwłaszcza książkami), które rozwijają pasje, inspirują do dalszego rozwoju. Jednocześnie realizujemy podstawowy cel i misję Empiku - popularyzację kultury i sztuki - mówi Olaf Szymanowski, prezes Empiku.
Wśród obecnych na międzynarodowych rynkach konceptów handlowych, które stały się inspiracją dla nowej strategii Empiku, są m.in. National Geographic Store (który wzbogacił swoją ofertę o oryginalne produkty etniczne i regionalne związane z popularyzowanymi od lat przez tę sieć podróżami), jak również  francuska sieć Nature et Découvertes, która swoją ofertę kieruje do miłośników przyrody i podróży, ludzi ciekawych świata.  
Światy tematyczne Empiku – pogłębianie i inspirowanie zainteresowań
Współczesny odbiorca kultury coraz częściej poszukuje nie tylko konkretnego produktu, jak choćby książka, płyta z muzyką czy gra komputerowa, ale całej ich gamy, która pozwoli na eksplorację interesujących go tematów. Jako odpowiedź na ten trend Empik przygotował koncepcję tzw. światów tematycznych – grup produktów nie-wydawniczych powiązanych z poszczególnymi działami oferty książkowej – kluczowej kategorii Empiku.
- Obecnie prezentujemy produkty w strefach tematycznych skupionych wokół zagadnień, które interesują i inspirują naszych klientów, m.in. podróże i odkrycia, nauka i natura, sztuka kulinarna, wystrój wnętrz, życie rodzinne oraz upominkowe gadżety. Chcielibyśmy, aby światy tematyczne Empiku były podróżą, która pozwoli pogłębić pola zainteresowań, a nawet odkrywać zupełnie nowe pasje - mówi Agnieszka Kasprzak, dyrektor handlowy kategorii Non-Editorial w Empiku.
Zmienia się także przesłanie marki - Empik. To ciekawe!
Nowe przesłanie Empiku „To ciekawe!” to zaproszenie do zabawy, rozwijania zainteresowań oraz wspólnego doświadczania szeroko rozumianej kultury.
- Na nowe pasje nigdy nie jest za późno. Empik chce być miejscem, w którym będzie można je rozwijać, a nawet odkrywać. Kierujemy się potrzebami naszych Klienci wybieramy obszary i zagadnienia, które chcą zgłębiać. To one motywują ich wybory zakupowe. Empik chce towarzyszyć w podróży po świecie kultury rozumianej dużo szerzej niż literatura, muzyka czy film. Jesteśmy marką, która oferuje szerokie spektrum inspiracji, z których każdy może wziąć to, co go zainteresuje i twórczo przetworzyć w następne doświadczenie - komentuje Karolina Wyczółkowska, dyrektor marketingu w Empiku.   
Empik Art Unlimited
Obok tradycyjnych albumów dotyczących sztuki czy płyt DVD z klasykami kina, od kilku miesięcy w salonach Empik można kupić produkty z kolekcji Empik Art Unlimited, która pod jednym szyldem skupia prace uznanych twórców i unikalne projekty autorskie. W ten sposób  – Empik przybliża szerokiemu odbiorcy współczesną polską sztukę oraz popularne fenomeny polskiej popkultury. Kolekcje sygnowane logo Empik Art Unlimited to formy sztuki użytkowej – produkty stworzone z myślą o tych, którzy chcą obcować z kulturą i sztuką nie tylko w galeriach, kinie czy podczas lektury ulubionych książek.
W projekcie dotąd wzięli udział tak znani artyści, jak:  Andrzej Pągowski, Juliusz Machulski, Maurycy Gomulicki, Joanna Sarapata, Beata Konarska, a także reprezentowana przez Michała Rusinka Fundacja Wisławy Szymborskiej. Pośród tak znakomitego grona znaleźli się także artyści młodego pokolenia: Paweł Nowik Nowicki, Michał Miszkurka i Edgar Bąk.
Kolekcje z serii Empik Art Unlimited zdążyły już zyskać zainteresowanie i sympatię klientów Empiku. – Mam świadomość, że popularność plakatu zawęża się do grupy osób interesujących się sztuką. Teraz moje prace otrzymują drugie życie. Chciałbym, aby odbiorcy przypomnieli sobie, że plakat to część naszej kultury, ale także najtańsza i najprostsza forma dekoracji ścian w mieszkaniu. A dodatkowo gadżety, torby, piny czy magnesy pozwalają delektować się ulubionymi pracami na co dzień - mówi Andrzej Pągowski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich plakacistów oraz autor jednej z kolekcji Empik Art Unlimited.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-03-08 do 2014-03-08

Zobacz także

Nowe oblicze Empiku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.