Starbucks wdraża nową formułę programu lojalnościowego, do którego jako pierwsi w Europie dostęp będą mieli klienci w Polsce i Czechach. Użytkownicy Starbucks Rewards będą korzystać z nowego systemu zliczania Gwiazdek oraz możliwości zdobycia Złotego Statusu znanego z amerykańskiej wersji programu. Złoty Status, a wraz z nim nowe przywileje, otrzymają automatycznie wszyscy dotychczasowi użytkownicy programu.
Starbucks Rewards to jedyne na polskim rynku rozwiązanie łączące program lojalnościowy z kartą pre-paid. W 2015 roku marka wprowadziła do programu możliwość dokonywania płatności za pomocą telefonu przy użyciu aplikacji Starbucks CEE. 31 maja 2017 r. program lojalnościowy My Starbucks Rewards zmieni się w Starbucks Rewards, tym samym dostosowując swoje zasady do znanych klientom zza oceanu. Oprócz wprowadzenia Złotego Statusu i związanych z nim nowych benefitów, zmienione zostaną także reguły premiowania zakupów. Za każde 2 zł wydane w kawiarni użytkownik otrzyma 1 Gwiazdkę. Uzbierane w ten sposób Gwiazdki wymieniane są na darmowe napoje oraz zapewniają szereg dodatkowych korzyści.
Atrakcyjną nowością w programie, która ucieszy lojalnych klientów, jest możliwość uzyskania przez nich Złotego Statusu. Jego osiągnięcie gwarantuje dodatkowe benefity podczas zakupów w kawiarni. Użytkownicy programu, którzy zgromadzą co najmniej 200 Gwiazdek w ciągu roku, zostaną nagrodzeni przez Starbucks specjalnym Złotym Statusem, a wszyscy, którzy byli zarejestrowani w programie przed jego zmianą, otrzymują go automatycznie na okres 12 miesięcy. Oprócz podstawowych benefitów programu, w tym dostępu do wielu ofert i promocji specjalnych, darmowego napoju po uzbieraniu 80 gwiazdek oraz możliwości bezpłatnej wymiany podstawowego espresso na przygotowane na bazie ziaren z aktualnej oferty sezonowej, właściciel Złotego Statusu otrzymuje również upominek urodzinowy oraz może wybrać bezpłatny dodatek (shot espresso, syrop lub bita śmietana) do każdej transakcji.
Zmiany, które wprowadzamy do programu lojalnościowego Starbucks to bardziej atrakcyjna forma nagradzania lojalnych klientów. Wdrożenie nowych zasad pozwala na premiowanie proporcjonalnie do wydanych środków, niezależne od ilości wizyt w kawiarni. Dzięki temu klienci mają szansę zbierać jeszcze więcej Gwiazdek za zakupy oferty napojów czy jedzenia, a także kaw ziarnistych, kubków i innych akcesoriów
– mówi Aleksandra Karolczyk, Starbucks Loyalty Manager CEE.