Co drugi Polak wybiera wędliny na śniadanie, a aż 80% klientów kupuje je przynajmniej raz w tygodniu. Wędliny są również bohaterami nowej kampanii informacyjnej hipermarketów Tesco. Sieć sklepów zachęca do zapoznania się z szerokim asortymentem wyrobów tradycyjnych i regionalnych, oferując klientom możliwość skosztowania produktów.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Grupę Marketingu Regis, wędliny są drugą najchętniej kupowaną kategorią produktów śniadaniowych. Wybiera je 56,8% klientów, zaś na śniadaniowym stole przegrywają tylko z nabiałem. Do najchętniej kupowanych produktów należą szynki – 53,6% klientów wskazuje je jako najczęściej wybieraną wędlinę, zaś kolejne miejsca w rankingu zajmują polędwice (15,6%) i kiełbasy cienkie (8,4%).
Zmieniają się zwyczaje zakupowe polskich konsumentów. Jak wynika z analiz sprzedaży Tesco, co piąta kupowana wędlina należy do kiełbas suchych – to wzrost w porównaniu z rokiem 2013 o kilkanaście procent. Jeszcze popularniejsze są wędzonki – obecnie to już co czwarta kupowana przez nas wędlina. Co ciekawe, w roku 2014 zmniejszyła się minimalnie liczba amatorów kiełbas salami. Cały czas na fali pozostają wędliny regionalne.
Twarzą kampanii „Dobre wędliny poznasz po smaku” jest Robert Makłowicz. Słynny krytyk kulinarny podkreśla w spotach telewizyjnych, iż dobre szynki, wędliny i pasztety można poznać po kolorze i zapachu, ale najlepiej – po prostu je spróbować. Hipermarkety Tesco dają bowiem możliwość degustacji produktów na ladach wędliniarskich.
Tagi: